×
آخرین اخبار

آصفی: چراغِ روضه هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود/ هیئتی‌ها از قانون تبعیت می‌کنند

  • کد نوشته: 32755
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۳
  • 322 بازدید
  • پیشنهادم به جوانان این است که اگر می‌خواهند در منسب نوکری آستان سیدالشهدا(ع) ثابت‌قدم باشند، به توصیه‌های بزرگان گوش فرادهند و از قانون تبعیت کنند. به گزارش دیدگاه نیوز ، عزاداری برای سیدالشهدا (ع) از سال‌های دور از آداب و رسوم زیبایی ایرانیان بوده و اقامه عزا و ماتم برای مظلوم دشت کربلا و یاران […]

    آصفی: چراغِ روضه هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود/ هیئتی‌ها از قانون تبعیت می‌کنند

    پیشنهادم به جوانان این است که اگر می‌خواهند در منسب نوکری آستان سیدالشهدا(ع) ثابت‌قدم باشند، به توصیه‌های بزرگان گوش فرادهند و از قانون تبعیت کنند.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، عزاداری برای سیدالشهدا (ع) از سال‌های دور از آداب و رسوم زیبایی ایرانیان بوده و اقامه عزا و ماتم برای مظلوم دشت کربلا و یاران باوفایش در فرهنگ و تاریخ ملت ایران از سابقه طولانی برخوردار است. احتمالاً امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، برپایی عزاداری به سبک‌های مرسوم در سال‌های گذشته تا حدود زیادی تغییر کند. توصیه بزرگان بر این است که هیئتی‌ها و متولیان برپایی مراسم عزای سیدالشهدا(ع) از قانون تبعیت کنند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان نسبت به تبعیت از ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید داشتند.

    برخی از پیشکسوتان و پیرغلامان اهل‌بیت (ع) همچون حاج مهدی آصفی که بیش از ۵۰ سال سابقه خادمی آستان سیدالشهدا (ع) را دارد، معتقد است که محرم امسال بهترین فرصت است تا عزاداری را به سبک اصیل برگزار کنیم. عزاداری امام حسین (ع) در طول تاریخ، هیچ‌گاه تعطیل نشد، حتی پیش از انقلاب و در جریان خفقان دوران طاغوت نیز این آیین تعطیل نشد بلکه فرم آن تغییر کرد و روضه‌های خانگی احیا شد.

    وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان حجت را برایمان تمام کرد. ما باید در همه زمینه‌ها از جمله تأکید ایشان به عزاداری ماه محرم تابع امر رهبر باشیم. مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی نیز پس از فرمایش رهبر انقلاب گفتند در تصمیم‌گیری‌های محرم، نعل به نعل با مقررات و ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا پیش خواهیم رفت که این اتفاق مبارکی است. مداحانِ عزیز هم که با انتشار بیانیه و پیام به فرمایش رهبری لبیک گفتند و همین هم از آنها انتظار می‌رفت.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادم به جوانان این است که اگر می‌خواهند در منسب نوکری آستان سیدالشهدا(ع) ثابت‌قدم باشند، به توصیه‌های بزرگان گوش فرادهند و از قانون تبعیت کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *