×
آخرین اخبار

آتش بس افغانستان به مدت یک هفته تمدید می شود

  • کد نوشته: 26940
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۶
  • 531 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های افغانستان روز دوشنبه اعلام کردند آتش بس سه روزه‌ای که به مناسبت عید سعید فطر در افغانستان برقرار شده است، به مدت یک هفته دیگر تمدید می‌شود. خبرگزاری پژواک افغانستان نیز به نقل از یک منبع نزدیک هم به دولت افغانستان و هم به گروه طالبان […]

    آتش بس افغانستان به مدت یک هفته تمدید می شود

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های افغانستان روز دوشنبه اعلام کردند آتش بس سه روزه‌ای که به مناسبت عید سعید فطر در افغانستان برقرار شده است، به مدت یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

    خبرگزاری پژواک افغانستان نیز به نقل از یک منبع نزدیک هم به دولت افغانستان و هم به گروه طالبان اعلام کرد که طرف‌های درگیر درصدد کاهش خشونتها پس از انقضای آتش بس هستند.

    این آتش بس روز یکشنبه از سوی طالبان اعلام شد، اقدامی که با استقبال «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان روبرو شد و وی به نیروهای امنیتی افغانستان دستور خروج از حالت آماده باش داد. غنی همچنین طرح آزادی ۲۰۰۰ زندانی طالبان را به عنوان بخشی از فرآیند صلح بین افغانی اعلام کرد.

    گفتنی است که روز ۲۴ اُم ماه مه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو و «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز با استقبال از این آتش بس آن را راهی به سوی برقراری یک صلح پایدار در افغانستان برشمردند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *