×
آخرین اخبار

۶ بار دستان خود را بشویید تا کرونا نگیرید

  • کد نوشته: 26557
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۱
  • 454 بازدید
  • مطالعه جدید در لندن نشان داده است که ۶ بار شستشوی روزانه دست‌ها، خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.
    ۶ بار دستان خود را بشویید تا کرونا نگیرید

    به گزارش دیدگاه نیوز، مطالعه محققان دانشگاه کالج لندن نشان می‌دهد که شستن منظم دست‌ها می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

    سارا بیل از موسسه انفورماتیک سلامت دانشگاه کالج لندن (UCL) و اولین نویسنده این مطالعه، گفت: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد ویروس کرونا مکانیسم‌های انتقال مشابهی در فصول مختلف سال دارد، این یافته‌ها از اقدامات بهداشت عمومی درباره اثرات محافظتی شستشوی دست در طول دوره همه گیری ویروس کرونا حمایت می‌کند.

    تحقیقات نشان می‌دهد خطر ابتلا به ویروس کرونا در کسانی که دستان خود را در طول روز ۶ بار می‌شویند، نسبت به کسانی که دستان خود را اصلاً نمی‌شویند، ۳۶ درصد کمتر است. همچنین شستشوی دست در هنگام بازگشت به خانه و قبل یا بعد از غذا خطر ابتلا به آنفلوانزا را نیز کاهش می‌دهد.

    شستشوی دست از انتشار ناخواسته ویروس جلوگیری می‌کند
    علاوه بر اینکه شستشوی مداوم دست‌ها موجب محافظت در برابر ویروس کرونا می‌شود، از انتشار ناخواسته ویروس به اطرافیان نیز کمک خواهد کرد.

    این تحقیق که در Wellcome Open Research منتشر شده است، رفتار‌های بهداشتی (شامل شستن روزانه دست‌ها) ۳ گروه از افراد را در سال‌های ۲۰۰۶ _ ۲۰۰۹ بررسی کرده است.

    از بین ۱۶۳۳ نفری که بررسی شدند، تقریباً ۸۰ درصد از این شرکت‌کنندگان بالای ۱۶ سال سن داشتند، در شروع هر فصل از شرکت‌کنندگان درخواست شد تا اعلام کنند که روز قبل چند بار دست خود را شسته‌اند.

    الن فراگاسزی، عضو موسسه انفورماتیک بهداشت UCL و دانشکده بهداشت لندن، گفت: چیزی به سادگی شستن دست‌ها می‌تواند ما را در برابر ویروس کرونا محافظت کند و انتقال آلودگی‌ها را کاهش دهد.

    نویسندگان این تحقیق گفتند: این اولین شواهد تجربی است که نشان می‌دهد شستشوی دست‌ها به طور منظم می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد.

    این تحقیق توسط شورای تحقیقات پزشکی و Wellcome Trust حمایت شده است.

    روش درست شستن دست‌ها
    شستن سریع دست‌ها تمام آثار ویروس را از روی دست‌ها پاک نخواهد کرد، بلکه در شستن دست‌ها باید برخی نکات اصولی را رعایت کنیم.

    _اول دست‌ها را خیس کرده، بعد به میزان کافی از صابون استفاده کنید تا کف صابون، دست‌های خیس را بپوشاند.
    _ تمام سطح دست، شامل پشت، بین انگشتان، زیر ناخن‌ها و شست ها را جداگانه، حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون بشویید.
    _ دست‌ها را با آب به صورت کامل آبکشی کنید.
    _ دست‌ها را با یک پارچه تمیز و یا حوله یکبار مصرف خشک کنید.

    دست‌ها را چه مدت باید شست؟
    دست‌ها را باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویید، این امر درباره ضدعفونی کننده‌ها هم صدق می‌کند، باید از ضدعفونی کننده‌ای که حاوی ۶۰ درصد الکل باشد، استفاده کنید و به مدت ۳۰ ثانیه آن را به دستتان بمالید تا مطمئن شوید که همه جا را پوشش داده‌اید.

    شما می‌توانید از آب در هر دمایی برای شستشوی دست‌ها استفاده کنید، آب سرد و گرم به یک اندازه در نابودی میکروب‌ها و ویروس‌ها تأثیر گذارند، البته در صورتی که از صابون هم استفاده کنید.

    در صورت نداشتن صابون دست‌ها را به چه روشی بشوییم؟
    استفاده از آب کلردار یا مایع ضد عفونی کننده که حاوی حداقل ۶۰ درصد الکل باشد، در صورت نبودن صابون، بهترین روش برای ضدعفونی کردن دست از هرگونه آلودگی است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *