×
آخرین اخبار

۶۰ درصد عشایر کوچرو به شهرستان کوهرنگ وارد شدند

  • کد نوشته: 25055
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۶
  • 387 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ فرماندار کوهرنگ با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر چهارمحال و بختیاری از سمت خوزستان گفت: هم‌اینک ۶۰ درصد عشایر کوچرو وارد این شهرستان شده‌اند. هوشنگ مصطفوی روز سه‌شنبه افزود: با وجود همه تاکیدها و توصیه‌هایی که به عشایر کوچرو شهرستان شده است، اما همچنان شاهد کوچ زودهنگام آنها هستیم. وی ادامه […]

    ۶۰ درصد عشایر کوچرو به شهرستان کوهرنگ وارد شدند

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ فرماندار کوهرنگ با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر چهارمحال و بختیاری از سمت خوزستان گفت: هم‌اینک ۶۰ درصد عشایر کوچرو وارد این شهرستان شده‌اند.

    هوشنگ مصطفوی روز سه‌شنبه افزود: با وجود همه تاکیدها و توصیه‌هایی که به عشایر کوچرو شهرستان شده است، اما همچنان شاهد کوچ زودهنگام آنها هستیم.

    وی ادامه داد: بهترین زمان برای کوچ به شهرستان اوایل خردادماه است، اما عشایر نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند و برای خود، مراتع و دام‌هایشان چالش‌های زیادی به وجود می‌آورند.

    مصطفوی با اشاره دمای پایین شهرستان کوهرنگ در این مقطع از سال و وقوع بارش‌های سیلابی بهاره، تصریح کرد: این موضوع در بارش‌های اخیر خسارت‌هایی به عشایر وارد کرده است ، که به زودی این خسارت برآورد می‌شود.

    فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطر نشان کرد: با این وجود خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف دامپزشکی، سلامت، تامین علوفه و آرد و بهسازی جاده‌ها و ایلراه‌های دسترسی برقرار است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

    شهرستان کوهرنگ ۶۰ هزار عشایر کوچرو دارد که در فصل بهار با کوچ از مناطق گرمسیری استان خوزستان وارد این شهرستان می‌شوند.

    شهرستان کوهرنگ از مناطق کوهستانی و عشایرنشین چهارمحال و بختیاری است.

    چلگرد مرکز این شهرستان در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *