×
آخرین اخبار

گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه در اندیکا

  • کد نوشته: 24585
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۲
  • 488 بازدید
  • امام جمعه اندیکا گفت: ۱۲ اردیبهشت یادآور اقامه باشکوه اولین نماز جمعه شهرستان است را گرامی می‌داریم. به گزارش خبرروز،حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان اندیکا گفت: ۱۲ اردیبهشت که یادآور اقامه باشکوه اولین نماز جمعه شهرستان اندیکا در سال۹۳ ، که با حضور پرشور مردم مومن و انقلابی اقامه گردید را گرامی بداریم. او با اشاره […]

    گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه در اندیکا

    امام جمعه اندیکا گفت: ۱۲ اردیبهشت یادآور اقامه باشکوه اولین نماز جمعه شهرستان است را گرامی می‌داریم.

    به گزارش خبرروز،حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان اندیکا گفت: ۱۲ اردیبهشت که یادآور اقامه باشکوه اولین نماز جمعه شهرستان اندیکا در سال۹۳ ، که با حضور پرشور مردم مومن و انقلابی اقامه گردید را گرامی بداریم.

    او با اشاره به روز معلم بیان داشت: تعلیم و تعلُّم از شؤون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که آموزش و پرورش به صورت سنّت حسنه ای درآمد.

    حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: انسان نیز با پذیرش این مسئولیت خطیر، نام خویش را در این زمره و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.

    امام جمعه اندیکا تصریح کرد: در جامعه انسانی، اساسی ترین کار، تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است. معلمی به هر گونه تلاشی که برای هدایت، تکامل و آموزش انسان صورت می گیرد، اطلاق می شود. از همین روست که پیامبران، معلم بشر خوانده می شوند و معلمی شغل انبیا است.

    این مقام مسئول گفت: معلم، مَحرَم اسرار شاگردان، طبیب بیماری جهل و نادانى، شریک اندوه و شادی شاگردان است،معلمی،هنر است،عشق است، ایثار و فداکاری است و روز معلم، روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است.

    انتهای پیام/م

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *