×
آخرین اخبار

کرزی: دیگر طالبان را برادر خطاب نمی کنم

  • کد نوشته: 1276
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۴
  • 807 بازدید
  • رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به حمله اخیر به پایگاه ارتش در شمال افغانستان خطاب به طالبان گفت که دست از جنگ بردارید و با خشونت در افغانستان اهداف بیگانگان را دنبال نکنید.

    کرزی: دیگر طالبان را برادر خطاب نمی کنم

    به گزارش دیدگاه نیوز، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به حمله اخیر طالبان در شمال افغانستان، از این گروه خواست تا دست از جنگ بردارد و به روند صلح بپیوندد.

    وی افزود: با کشتار زمینه ساز اهداف خارجی‌ها از جمله آمریکا و پاکستان نشوید. کرزی اظهار داشت من طالبان را برای تشویق به پیوستن به روند صلح و دست کشیدن از جنگ برادر خطاب قرار داده‌ام. وی قبل از این با نام بردن از طالبان تحت عنوان برادران ناراضی مورد فشار قرار داشت، اما در پی حمله طالبان به نیروهای ارتش در ولایت بلخ، موضع خود را تغییر داد. رئیس جمهور سابق افغانستان تصریح کرد دیگر از طالبان به عنوان برادران ناراضی نام نخواهد برد.

    حامد کرزی با انتقاد از سیاست آمریکا به خبرنگاران گفت: این کشور در افغانستان رویکرد دوگانه را دنبال می‌کند، زیرا با حضور آنها مداخله پاکستان و حملات طالبان کاهش نیافت و با وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا تمامیت ارضی افغانستان همواره توسط ارتش پاکستان نقض شده است. وی با تاکید بر اینکه پول واشنگتن را نمی‌خواهد، اما صلح می‌خواهد، ادامه داد: آمریکا نباید افغانستان را میدان تقابل قرار دهد. همچنین همسایگان این کشور نیز تقابل را به همکاری تبدیل کنند. رئیس جمهور سابق افغانستان خاطرنشان کرد: ۱۴ سال این کشور را از قرار گرفتن محل تقابل قدرت‌ها حفظ کردم، اکنون درخواست می‌کنم که هر کسی با آمریکا مشکل دارد، آن را در خارج از افغانستان جستجو کند.

    کرزی تاکید کرد : واشنگتن به جای فرستادن نیروهای بیشتر به افغانستان باید به تحقق روند صلح در این کشور کمک کند.

     
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *