×
آخرین اخبار

پلمپ یکی از قدیمی ترین پاساژ های شهر مسجدسلیمان به دلیل اختلاف وارثین

  • کد نوشته: 17187
  • ۱۳۹۸-۰۵-۲۳
  • 2578 بازدید
  • با حکم مقام قضایی پاساژ تجاری دیدنیها در مسجدسلیمان بدلیل اختلاف مابین وراث پلمپ شد.
    پلمپ یکی از قدیمی ترین پاساژ های شهر مسجدسلیمان به دلیل اختلاف وارثین

    دیدگاه نیوز / در پی اختلاف میان ورثه پاساژ تجاری دیدنیها و طرح دعوی در مراجع قضایی، قاضی پرونده حکم به پلمپ این مجتمع تجاری‌ داد و روز گذشته این حکم اجرا گردید. پاساژ دیدنیها که با نام پاساژ حاجی شاهی هم شناخته میشود متعلق به خانواده ای با همین عنوان فامیلی است و یکی از قدیمی ترین پاساژهای مسجدسلیمان به شمار میرود.

    این مرکز تجاری یکبار در سال ۶۸ بر اثر نشت گاز دچار انفجار شد و‌ تعدادی کشته‌ و زخمی بر جای گذاشت. در این پاساژ تعدادی مشاغل و صنوف مختلف اهم از خرازی ، فروشگاه ورزشی ، کیف و کفش ، پوشاک زنانه ، لوازم تزئینات منزل ، کالای پزشکی ، پلاسکو، آرایشی بهداشتی ، مکمل های ورزشی ، کتابفروشی و پوشاک مردانه و دفتر پیشخوان دولت فعالیت داشتند و غالبا مستاجر و تعدادی هم در سالیان گذشته واحدهایی از این پاساژ را از برخی وراث خریداری کرده اند.

    با پلمپ پاساژ دیدنیها کسبه شاغل در آن دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شده اند و از اینکه اختلاف نظر میان وراث وضعیت آنان را در هاله ای از ابهام قرار داده است بسیار نگرانند. یکی از کسبه این پاساژ به خبرنگار ما گفت : بیچاره شدم ده روز پیش حدود چهارصد میلیون جنس از تهران خریداری کردم و چک دادم ، موعد چک ها یکماهه است ، تکلیف من چیست ؟

    دیگری میگفت: با توجه به نزدیکی به فصل مدارس مقداری کفش خریداری کرده ام و در ازای آن چک ۱۵ روزه داده ام، حال با این اتفاق نمیدانم بدهی مردم را چگونه پرداخت کنم. فردی که در صنف پوشاک و فروش مانتو مشغول است به خبرنگار ما گفت: بدهی زیادی دارم تمام امیدم به این بود که با فروش مانتو در روزهای آینده که فصل بازگشایی مدارس است مقداری از بدهی هایم را کم کنم اما به یکباره این بلا به سرمان آمد.
    مسئول دفتر پیشخوان دولت هم در این ارتباط گلایه مند بود و توضیح داد : بخش زیادی از کارهای مربوط به مشترکین گاز ، برق ،آب ،تلفن و موبایل و خدمات مربوط به سایر ادارات که در روزهای اخیر مراجعه کرده بودند نیمه کاره باقی مانده و علاوه بر کسبه پاساژ تعدادی از شهروندان هم دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شده اند و تا کنون چندین مرتبه برای پیگیری به دفتر مراجعه کرده اند اما با درب پلمپ شده دفتر مواجه شده اند.
    نگرانی در چهره این افراد موج میزند آنها هر کدام بعضا تا سه خانواده را به لحاظ معیشتی تحت پوشش دارند. حالا زندگی برای آنها سخت شده است ، علاوه بر تعطیلی محل کسب و کار، آنها هرکدام چند فرزند دارند که در آستانه بازگشایی مدارس نیاز به کیف ، کفش ، لباس و لوازم التحریر دارند که در این اوضاع اقتصادی‌ و گرانی سرسام آور اجناس بسختی میتوان حتی بخشی از آنها را‌ تهیه کرد.
    یکی از آنها با چهره ای بسیار نگران میگفت : بخدا قسم اگر یک روز مغازه ام‌ تعطیل باشد حتی توان خرید نان خالی هم برای خانواده ام ندارم. کسبه پاساژ دیدنیها با حضور در مصلی نماز جمعه مسجدسلیمان دست یاری و کمک بسوی امام جمعه شهرشان دراز کردند و از حاج آقا امینی خواستند این موضوع را پیگیری نماید.

    گفته میشود امام جمعه و دادستان مسجدسلیمان که پیش از این هم در موضوعات مختلف بارها نشان داده اند در روزهای سخت حامی مردم مسجدسلیمان و در کنار آنان هستند اینبار هم آستین همت بالا زده و برای رفع این مشکل در تلاشند. بنظر میرسد مشکلات و اختلاف نظرهای پیش آمده میان وراث این ملک تجاری از مدتها قبل وجود داشته و حالا به اوج خود رسیده است و بسته شدن این پرونده در محاکم قضایی شاید‌ماهها و سالها طول بکشد.

    حال‌ اینکه برنده‌ این دعوی در مراجع قانونی چه کسی خواهد بود معلوم نیست اما بازنده از همین حالا مشخص است‌ و کاسبانی که امروز پشت درب های پلمپ شده‌ این پاساژ مانده اند بازنده های اصلی این اختلاف خانوادگی خواهند بود.

    .

    .

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    منبع: پایگاه خبری ایرانیان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *