×
آخرین اخبار

پاکسازی و جمع آوری زباله‌های پارک بی بیان مسجدسلیمان توسط انجمن های محیط زیست

  • کد نوشته: 35658
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۹
  • 672 بازدید
  • سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: پاکسازی و جمع آوری زباله‌ها در پارک بی بی یان به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین در این شهرستان انجام شد.
    پاکسازی و جمع آوری زباله‌های پارک بی بیان مسجدسلیمان توسط انجمن های محیط زیست

    سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: پاکسازی و جمع آوری زباله‌ها در پارک بی بی یان به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین در این شهرستان انجام شد.

    مصطفی یوسفی قندعلی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان در گفت‌وگو با دیدگاه نیوز گفت: پاکسازی و جمع آوری زباله‌ها در پارک ملت بی بی یان به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین با همکاری دوستداران محیط زیست و انجمن همیاران محیط زیست انجام شد.

    وی افزود: روز جهانی پاکسازی زمین یک رویداد جهانی محیط زیستی است که در بیش از ۱۵۰ کشور جهان و با حضور حدود ۱۸ میلیون داوطلب به منظور پاکسازی زمین از زباله و ارتقای حس مسئولیت پذیری انسان‌ها درباره مسئله پسماند برگزار می‌شود.

    یوسفی قندعلی با بیان اینکه همه ما می‌توانیم در این روز سهم خود را برای پاکسازی زمین انجام دهیم، اظهار داشت: کافی است به خیابان‌ها، اماکن عمومی، شهر‌ها، فضا‌های سبز، سواحل رودخانه یا دریا‌ها برویم و به جمع آوری زباله بپردازیم، چراکه این روز فرصت خوبی است تا نگاهی به سبک زندگی خود بیندازیم و ببینیم چطور می‌توانیم زندگی بدون زباله را تجربه کنیم.

    عملیات پاکسازی زمین برای نخستین بار سال ۲۰۰۸ در استونی تحت عنوان «Let’s Do It» شکل گرفت و ۴ درصد از ساکنان این کشور در آن شرکت کردند. در جریان این عملیات که بعد‌ها به کشور‌های دیگر اروپا نیز سرایت کرد بیش از ده هزار تن زباله جمع آوری شد. معطوف کردن توجه به خطرات ناشی از انباشت زباله و برانگیختن حس مسئولیت برای پاکسازی زمین از زباله‌هایی که هیچگاه تجزیه نمی‌شوند از جمله اهداف برپایی روز جهانی پاکسازی زمین است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *