×
آخرین اخبار

ابتلاي بيش از ۷ هزار لرستاني؛
وضعیت شیوع کرونا در ۲شهر خوب نیست/صرف۵۰ میلیارد برای مبارزه با کرونا

  • کد نوشته: 30043
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • 432 بازدید
  • رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اينكه وضعيت شيوع كرونا در بروجرد و ازنا خوب نيست، گفت: تاكنون ۵۰ ميليارد تومان براي مقابله با كوويد۱۹ از سوي اين نهاد هزينه شده است.
    وضعیت شیوع کرونا در ۲شهر خوب نیست/صرف۵۰ میلیارد برای مبارزه با کرونا

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، محمدرضا نیکبخت در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت توسط خدام حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه حجت الاسلام شاهرخی امام جمعه خرم آباد مانند یک مدیر اجرایی از اولین روز که بحث بیماری کرونا مطرح شد در میدان حاضر بودند و در تمام جلسات حضور داشتند، اظهار داشت: ایشان روزانه کنترل و نظارت‌های لازم را داشتند که جای تقدیر دارد.

    هنوز به پیک بیماری در لرستان نرسیده ایم

    وی با بیان اینکه ۲۹ بهمن ماه ۹۸ اولین مورد ابتلاء به کرونا در لرستان ثبت شد، تصریح کرد: هنوز هم این ویروس ناشناخته است و واکسن و دارو ندارد؛ شاید این مسئله تلنگری بود به انسان که ما در برابر اراده خداوند متعال چیزی نیستیم.

    تاکنون در لرستان ۷ تا ۸ هزار مورد ابتلاء به کرونا داشته ایم و نزدیک به ۱۹۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه کشورهای مترقی و صاحب علم و صنعت، دارای تجهیزات میکروسکوپی پیشرفته، داروهای متعدد و… نیز در مهار ویروس کرونا موفق نبوده اند، افزود: در شهرهای بزرگ آمریکا که دانشگاه‌های با قدمت بالا دارد نیز هنوز دانشمندان نتوانسته اند به توفیقی در شناخت ویروس کرونا و مقابله با آن دست یابند.

    نیکبخت با اشاره به اینکه تاکنون در لرستان ۷ تا ۸ هزار مورد ابتلاء به کرونا داشته ایم و نزدیک به ۱۹۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: مبارزه با ویروس کرونا همچنان ادامه خواهد داشت و هنوز به پیک بیماری در لرستان نرسیده ایم.

    حضور جهادی طلاب برای غسل و تدفین فوتی‌های کرونا

    وی با بیان اینکه از همان روز نخست شیوع بیماری دوستان جهادگر و طلاب به صحنه آمدند و شاید سخت‌ترین کار نیز غسل دادن و تدفین فوتی‌های ناشی از کرونا است، تصریح کرد: در همان روزهای نخست ۴۰ تا ۵۰ نفر طلبه جهادی به دفتر من آمدند و برای تدفین و غسل اموات کرونایی اعلام آمادگی کردند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه جهادگران در تولید مواد ضدعفونی و امکانات بهداشتی نیز کمک کردند، افزود: ما در مبارزه با کرونا استان منسجمی داشتیم و همه مدیران و نیروها پای کار بودند.

    نیکبخت با اشاره به اینکه همکاران و پرستارانی داشتیم که به مشکل خانوادگی بر خورده بودند اما در بیمارستان ماندند تا به بیماران مبتلا به کرونا رسیدگی کنند که کار بسیار سختی است و جای تشکر دارد، گفت: در حال حاضر ۴ دستگاه پی سی آر در استان داریم و در آزمایشگاه‌ها روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد مشکوک به کرونا بررسی می‌شود.

    روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد مشکوک به کرونا بررسی می‌شود

    وی با بیان اینکه طی بیش از ۴ ماه گذشته دوستان ما در بخش‌های عفونی مبارزه کرده اند و هنوز هم این مبارزه ادامه دارد، تصریح کرد: روزانه ۶۰۰ میلیون تومان برای تهیه کیت، سواپ و لوازم آزمایشگاهی هزینه می‌شود، همچنین ۲۰۰ میلیون تومان برای تهیه لباس‌های محافط کادر درمان، ماسک، گان و… هزینه می‌کنیم.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: تاکنون تنها دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۵۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا هزینه کرده است.

    در خرم آباد وضعیت شیوع کرونا متوسط است

    نیکبخت با اشاره به اینکه تا زمانی که واکسن و داروی کرونا ساخته نشود نمی‌توانیم برای آلوده نشدن افراد تضمینی بدهیم، اظهار داشت: در حال حاضر در دو شهر بروجرد و ازنا وضعیت ابتلاء به کرونا خوب نیست، در خرم آباد وضعیت متوسط است و در دیگر شهرها وضعیت بهتر است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر معاونان من در شهر بروجرد هستند تا وضعیت کنترل شود.

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی خرم آباد مجدداً آغاز شد

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خریداری و یا عقد قرارداد خرید تجهیزات بیمارستانی از جمله ام آر آی خبر داد و گفت: پروژه احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی خرم آباد نیز که غیرفعال بود، از این هفته مجدداً آغاز شده و امید داریم اعتبارات این پروژه را تأمین کنیم تا طی دو تا سه سال آینده وارد چرخه خدمات دهی شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *