×
آخرین اخبار

وزارت نفت موضوع جابجایی منازل آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان را تعیین تکلیف کند

  • کد نوشته: 16436
  • ۱۳۹۸-۰۴-۰۹
  • 842 بازدید
  • ‌به گزارش دیدگاه نیوز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای مسکن استان که امروز، ۹ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در آن زمان که بحث جابجایی واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان که در خطر آلودگی‌های نفت و گاز قرار داشتند مطرح شد، قرار بود با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان این کار انجام بگیرد. وی افزود: […]

    وزارت نفت موضوع جابجایی منازل آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان را تعیین تکلیف کند

    ‌به گزارش دیدگاه نیوز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای مسکن استان که امروز، ۹ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در آن زمان که بحث جابجایی واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان که در خطر آلودگی‌های نفت و گاز قرار داشتند مطرح شد، قرار بود با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان این کار انجام بگیرد.

    وی افزود: این تصمیم برای آن بود تا با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان، ۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌هایی که در مسجدسلیمان خانه‌های آنها در خطر آلودگی نفت و گاز قرار دارد، ساخته شود و این خانه‌ها جا به جا شوند.

    استاندار خوزستان تصریح کرد: این پول از سوی وزارت نفت تأمین شده اما مسائلی مانند تورم باعث شد تا نتوان ۵ هزار واحد را به صورت کامل تکمیل کرد و اکنون بخشی از این واحدها تکمیل نشده است.

    شریعتی ادامه داد: در این زمینه وزارت نفت دو راه پیش روی خود دارد. یکی از این راه‌ها آن است که اگر وزارت نفت همچنان ادعا می‌کند که زمین‌ها آلوده هستند و مردم نباید در آن مناطق زندگی کنند، باید واحدها را تکمیل و خانه‌های مردم را از آن مناطق جا به جا کند.

    وی عنوان کرد: راه دوم نیز آن است که اگر وزارت نفت تشخیص دهد این زمین‌ها در مسجدسلیمان مشکلی برای سکونت و سلامت مردم ندارند، به مردم اجازه تخریب و بازسازی خانه‌ها از سوی شهرداری داده شود و مردم بتوانند خانه‌ها خود را در آن مناطق بهسازی کنند.

    استاندار خوزستان تاکید کرد: وزارت نفت بحث جا به جایی خانه‌های آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان را تعیین تکلیف کند تا بتوان در خصوص جا به جایی مردم از آن مناطق و یا بهسازی و ساخت خانه‌ها در آن محل اقدام کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *