×
آخرین اخبار

واردات ده‌ها تُن تخم مرغ به کشور

  • کد نوشته: 8363
  • ۱۳۹۶-۱۰-۱۰
  • 635 بازدید
  • خبر روز / یک مقام مسئول با بیان اینکه واردات تخم مرغ باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شده است، گفت: واردات تخم مرغ ترک به ایران، باعث افزایش قیمت این محصول در ترکیه شده است.

    واردات ده‌ها تُن تخم مرغ به کشور

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با دیدگاه نیوز با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۷ میلیون قطعه مرغ براساس بیماری آنفلوانزا در کشور معدوم شده است، اظهار داشت: تقریبا به جز دو استان سمنان و خراسان رضوی، همه استانها با این بیماری درگیر شده اند.
    ناصر نبی پور، در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات یک شبه و ناگهانی تخم مرغ به کشور، افزود: از حدود شهریور ماه که آنفلوانزا در کشور شیوع یافت، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جلسه ای را با حضور تشکل‌های مربوطه برگزار کرد، در آن جلسه مطرح شد با وضعیت ایجاد شده، حداقل ۱۳۰ هزارتن تخم مرغ امسال کمبود خواهیم داشت و به اتحادیه میهن، ماموریت داده شد که این واردات را انجام دهد.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تصریح کرد: بنابراین محموله ای که الان به کشور آمده شهریور ماه اقدامات مربوط به آن انجام شده و یک شبه نیامده است؛ مقداری هم که آقایان می گویند نیست؛ ۱۳۰ هزارتن اعلام شده امسال کمبود خواهیم داشت، ۲۰ هزارتن نیز حواله صادر شده و حدود ۵۰ الی ۶۰ تن به کشور آمده است.

    نبی پور ادامه داد: باقی را نیز ممکن است خرید کرده باشند؛ اما هنوز وارد نشده و قرار است به تدریج وارد شود؛ البته این مساله بستگی به این دارد که قیمت ها در کشور مبدا به چه صورت باشد، تا جایی که بنده خبر دارم ترکیه بعد از وارداتی که ایران از آنجا انجام داده، در عرض ۲۴ ساعت، قیمت تخم مرغ را از ۲۲ دلار به ۲۸ دلار افزایش داده است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واردات تخم مرغ بر روی قیمت این محصول در بازار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: بخش زیادی از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار ناشی از مسائل روانی است، در حال حاضر میانگین قیمت این محصول درب مرغداری نیز کاهش یافته و از ۷۰۰۰ تومان به حدود ۶۵۰۰ تومان رسیده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *