×
آخرین اخبار

نشست هم اندیشی روسای ادرات کمیته امداد مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل+ فیلم و تصاویر

  • کد نوشته: 12266
  • ۱۳۹۷-۰۴-۲۱
  • 4381 بازدید
  • دیدگاه نیوز – پریسا طاهری / نشست هم اندیشی روسای ادارات کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با محوریت بررسی وضعیت فقر در شهرستان های مذکور با حضور علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مرتضی موصلی مدیرکل کمیته حضرت امام (ره) در استان خوزستان و جمعی از معاونین […]

    نشست هم اندیشی روسای ادرات کمیته امداد مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل+ فیلم و تصاویر

    دیدگاه نیوز  پریسا طاهری / نشست هم اندیشی روسای ادارات کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با محوریت بررسی وضعیت فقر در شهرستان های مذکور با حضور علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مرتضی موصلی مدیرکل کمیته حضرت امام (ره) در استان خوزستان و جمعی از معاونین ایشان و روسای چهار حوزه در مسجدسلیمان  و اصحاب رسانه برگزار شد.

    مرتضی موصلی مدیرکل کمیته حضرت امام (ره) در استان خوزستان در سخنانی افزود:  تعداد ۸۴۰۰ خانوار در چهار شهرستان مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل  تحت حمایت کمیته حضرت امام (ره) هستند و از تمام خدمات امداد استفاده می کنند .

    وی افزود: همه مدیران و امدادگران کمیته امداد در استان با جدیت و عزم راسخ تمام تلاش خود را  در جهت خدمات‌رسانی و رفع محرومیت از خانوارهای بی‌بضاعت و کم‌توان به کار خواهیم برد بتوانیم با رضایتمندی مددجویان، رضایت خداوند را به دست آوریم.

     مدیرکل کمیته حضرت امام (ره) در استان خوزستان همچنین اشتغال، مسکن و  توانمند سازی خانواده ها و افراد تحت حمایت این نهاد را از اولویتهای اصلی کمیته امداد دانست.

    علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  نیز در این جلسه کمیته امداد را نهاد برتر در زمیته حمایتی دانست و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به فرمان امام راحل از بدو تاسیس خدمات ارزشمندی را به قشر محروم جامعه ارائه نموده است.

    وی در قسمتی از سخنان خود در خصوص اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد افزود: اینکه به یک نفر از خانواده مددجو مبلغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون وام داده شود و بگوییم برود شغل ایجاد کند در صورتی که مبلغ رهن و اجاره یک مغازه خیلی بیشتر می شود و مددجو از عهده بازپرداخت اقساط  نیز بر نیاید،  مستمری تمام خانواده نیز قطع می شود باید رویکردمان را تغییر دهیم…

    وی با بیان اینکه شیوه های قدیمی توانمند سازی دیگر جواب نمی دهد و صنایع و کارگاه های حمایت شده بهترین راه توانمند سازی است افزود: باید برای توانمند سازی مددجویان راه ها و شیوه های جدید را پیدا کرد و برای پیاده نمودن روش ها تفکر کرد و باید با مشارکت سایر دستگاه ها کارگاه های حمایت شده را راه اندازی کنیم.

    در ادامه این جلسه رؤسای کمیته امداد شهرستانهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل به گزارشی از عملکرد خود در حوزه های اشتغال مسکن حمایتی جهیزیه و .. پرداختند و با توجه به مشکلات موجود در حوزه های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل هم اندیشی صورت پذیرفت.

    منصورنیا رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مسجدسلیمان در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه مهندس موصلی مدیر کل  امداد خوزستان به مسجدسلیمان افزود: متاسفانه مسجدسلیمان به لحاظ نرخ بالای بیکاری محرومیت های فراوانی دارد و نیاز است مسئولین استانی و کشوری به محرومین این شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.

    وی با بیان اینکه طرح های تجمعی و کار افرینی در شرایط کنونی اثر بخشی بهتری دارند افزود:  حمایت از طرح‌های اشتغال نو و دانش‌بنیان در اولویت‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال است .

    در پایان این جلسه به جمعی از مددجویان نخبه کمیته امداد شهرستان مسجدسلیمان در حوزه های فرهنگی، حفظ قرآن، ورزشی که صاحب رتبه برتر بودند با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

    به گزارش خبرنگار ما در این جلسه مصوب شد:

    کمیته امداد مسجدسلیمان لیستی از مددجویان خود که در مناطق آلوده ساکن هستند تهیه کند تا با پیگیری های های نماینده و کمیته برای حل مسکن آنها اقدام شود.

    همچنین مقرر شد فرای بودجه مصوب امداد بر اساس نیازمندی ۴ شهرستان وسایل سرمایشی و گرمایشی توسط اداره کل تهیه و در اختیار مددجویان قرار بگیرد.

    مقرر شد اعطای تسهیلات اشتغالزایی مددجویان مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل  به ۱۸۰۰ نفر ارتقاء پیدا کرد.

    همچنین از سوی علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد مدیران کمیته های امداد ۴ شهرستان بررسی کنند مددجویانی که به هر دلیل مستمری آن ها قطع شده است و امروز با مشکل مواجه هستند معرفی و در مورد آنان تجدید نظر شود که مورد موافقت مدیرکل قرار گرفت و دستورات ویژه ای در این ارتباط صادر شد.

    کارگروهی متشکل از  ادارات کمیته امداد، بهداشت و … که کارآفرینان مددجو  برای اخذ مجوزات خود با آنها در ارتباط هستند. تشکیل و مقرر گردید به منظور سرعت بخشی و هماهنگی بیشتر و حل مشکلات کارآفرینان در این کارگروه اقدام شود.

    .

    .

    .

    .

    .

    .

     

    .

    .

    .

    .

    .

    .

     

    .

    .

    .

    .

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *