×
آخرین اخبار

نشست خبری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان با اصحاب قلم و رسانه برگزار شد + گزار ش تصویری

  • کد نوشته: 10566
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۴
  • 2483 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، به مناسبت روز بزرگداشت شهید و شهادت نشست خبری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان با اصحاب رسانه چهارشنبه  ۲۳ اسفند ماه ۹۶ برگزار شد.   در این نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان با بیان اینکه اصحاب رسانه چشمان بینا و زبان گویا جامعه هستند اظهار کرد: اصحاب […]

    نشست خبری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان با اصحاب قلم و رسانه برگزار شد + گزار ش تصویری

    به گزارش دیدگاه نیوز، به مناسبت روز بزرگداشت شهید و شهادت نشست خبری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان با اصحاب رسانه چهارشنبه  ۲۳ اسفند ماه ۹۶ برگزار شد.

     

    در این نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان با بیان اینکه اصحاب رسانه چشمان بینا و زبان گویا جامعه هستند اظهار کرد: اصحاب قلم و رسانه شهرستان با قلم های توانمند و استوار به نقد مشکلات شهرستان و بیان قوت های شهر ۱۰۰۰ شهید می پردازند.

     

    علیرضا ویسی شیخ رباط افزود:خدمت کردن به خانواده شهدا و ایثارگران یک توفیق بزرگ و ادامه دهنده راه و آرمان شهدا است و من و همکارانم در بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان افتخار می کنیم خداوند این سعادت را نصیبمان کرد که در راه اهداف بنیاد شهید و انقلاب اسلامی در محضر خانواده های شهدا این اسطوره ای صبر و استقامت و ایثار به این عزیزان خدمت نمایم.

     

    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان در بخشی از سخنان خود گفت: دشمنان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ زمانی دست از توطئه برنداشتند و جنگ تحمیلی هشت ساله را تحمیل کردند که مردم شهید پرور مسجدسلیمان همگام با همه مردم ایران سرافراز با توکل به خداوند و غیرت از انقلاب، اسلام و میهن اسلامی دفاع کردند و در این راه بیش از ۱۱۷۰ شهید گلگون کفن تقدیم نظام  و انقلاب کردند همچنین این شهرستان در زمان جنگ تحمیلی بارها مورد اصابت موشک و حملات هوایی توسط رژیم بعثی عراق قرار گرفت اما مردم غیرتمند مسجدسلیمان حاضر به ترک دیار و کاشانه خود نشدند.

     

    علیرضا ویسی شیخ رباط بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل جوان با آرمان های انقلاب تاکید کرد و افزود: رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش کلیدی دارند و یکی از نیازهای جامعه امروز آشنایی نسل جدید با جانفشانی های شهدا و جانبازان می باشد.از این رو  از همه رسانه ها می خواهم در جهت آشنا کردن نسل جدید با آرمان های نظام و انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت و سیره عملی شهدا تلاش کنند.

     

    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان تکریم خانواده شهدا و جانبازان وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: خانواده شهدا و جانبازان ولی نعمتان ملت ایران است و تکریم از این عزیزان وظیفه همه ما است.

     

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا قهرمانانی را پرورش دادند که با نثار خون پاکشان از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند و باید همواره قدردان آنها باشیم.در خصوص تکریم خانواده شهدا و ایثارگران اقدامات ارزنده ای تا کنون انجام شده ولی نیاز است که تعداد این دیدارها افزایش یابد تا سپاس و قدردانی خود و نظام را به آنها برسانیم.

     

    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان بر لزوم اکرام خانواده ای شهدا و جامعه ایثارگری  و سرکشی این عزیزان توسط ادارات و مدیران بیان کرد: مقام معظم رهبری دیدار با خانواده شهدا را به همه مدیران تاکید می کنند و خودشان با تمام مشغله ای که دارند، دیدار با خانواده شهدا را در برنامه خود دارند. طرح سپاس  ادای دین به ایثارگران و وظیفه شرعی و ملی همه آحاد جامعه است که همه مدیران دولتی باید توجه داشته باشند.  

     

    علیرضا ویسی شیخ رباط در بخشی از سخنان خود گفت: از اقدامات برجسته ایی که برای اولین بار در استان خوزستان و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان با هدف ترویج فرهنگ  ایثار و شهادت انجام گرفته است مستند سازی از خانواده های شهدا است که خانواده های شهدا در این فیلم های مستند به ذکر خاطره از بخش های مختلف زندگی شهید بزرگوار خود می پردازند .

     

    وی افزود : تاکنون ۷۱ مستند تلویزیونی و تاریخی از شهدای مسجدسلیمان ساخته شده است و زندگی نامه مستند این شهدای گرانقدر به آرشیو اسناد افتخار ایران ارسال شد و برای نسل های آینده نگه داری می شود.

     

    علیرضا ویسی شیخ رباط از پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان از نصب تمثال مبارک تمامی شهدا در بلوار ها و نامگذاری خیابان ها به نام شهدا خبر داد: تاکنون  مکاتبات و جلسات مختلفی را با شورای شهر و شهرداری مسجدسلیمان برگزار کردیم  ولی تاکنون این امر محقق نشده است امیدوارم با همکاری شورای شهر و شهرداری مسجدسلیمان این امر عملی گردد و شهر مسجدسلیمان مزین به نام شهدای گلگون کفن شود.

     

    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان همچنین از بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، اداره میراث فرهنگی و شهرداری مسجدسلیمان درخواست کرد به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطرات جنگ و تاثیرپذیری برای نسل‌های آینده در این شهرستان نسبت به نصب یادمان و المان ها در مکان های ویژه و محلاتی که در دوران دفاع مقدس مورد بمباران قرار گرفتند اقدام نمایند.

     

    در بخشی از این نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان گزارشی از عملکرد این اداره دربخش های خدماتی، فرهنگی، درمانی، مسکن مددجویی، طرح سپاس و …بیان نمود.

     

    در پایان این مراسم از فعالین رسانه و خبرنگاران که در حوزه ایثار و شهادت قلم زدند با اهدای لوح از دستان مادر پاسدار شهید فرزاد ممبینی تقدیر شدند.

    تصاویر/ امیر حیدری

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *