×
آخرین اخبار

نخستین کشور دریافت کننده واکسن روسی کرونا مشخص شد

  • کد نوشته: 34588
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۴
  • 567 بازدید
  • کرملین تأیید کرد، روسای جمهوری روسیه و بلاروس توافق کرده‌اند که شهروندان بلاروسی در مرحله سوم آزمایشات گسترده به روی واکسن روسی"اسپوتنیک-۵" علیه عفونت ویروس کرونا مشارکت داشته باشند.
    نخستین کشور دریافت کننده واکسن روسی کرونا مشخص شد

    کرملین تأیید کرد، روسای جمهوری روسیه و بلاروس توافق کرده‌اند که شهروندان بلاروسی در مرحله سوم آزمایشات گسترده به روی واکسن روسی”اسپوتنیک-۵” علیه عفونت ویروس کرونا مشارکت داشته باشند.

    به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که”ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “الکساندر لوکاشنکو” رئیس جمهوری بلاروس، روز دوشنبه در جریان گفت‌وگویی تلفنی، اقدامات لازم برای عادی سازی هر چه سریعتر اوضاع در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

    طبق این اطلاعات، طی یک مکالمه تلفنی، پوتین و لوکاشنکو درباره وضعیت سیاسی داخلی در بلاروس و “عوامل خارجی موثر در آن، به ویژه در جهت‌گیری غربی” گفتگو کردند. رهبران دو کشور همچنین توافق کردند که بلاروس نخستین کشوری خواهد بود که واکسن روسی علیه ویروس کرونا را دریافت می‌کند.

    “دمیتری پسکوف” سخنگوی کرملین بعد از این مذاکرات، تأیید کرد که ولادیمیر پوتین و همتای بلاروسی وی، درباره مشارکت شهروندان جمهوری بلاروس در آزمایش واکسن روسی “اسپوتنیک-۵” علیه عفونت ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

    به گفته وی، این موضوع که پیش از این از سوی رسانه‌های گروهی بلاروس گزارش شده، واقعاً مورد بحث روسای جمهوری دو کشور قرار گرفته و بلاروس در آزمایشات گسترده مرحله سوم واکسن روسی که نخستین واکسن ثبت شده در جهان علیه ویروس کروناست، مشارکت خواهد داشت.

    پسکوف همچنین یادآور شد که رئیس جمهوری بلاروس، موفقیت روسیه در تولید این واکسن را به ولادیمیر پوتین تبریک گفت.

    در خبر دیگری گزارش شده که روز دوشنبه، مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه – “گامالیا” که با همکاری وزارت دفاع این کشور نخستین واکسن علیه ویروس کرونا را تولید و به ثبت رسانده، اسناد لازم را به وزارت بهداشت روسیه ارسال کرده تا مجوز لازم برای انجام مرحله سوم آزمایشات بالینی به روی واکسن “اسپوتنیک-۵” را دریافت کند.

    به گفته مقامات این مرکز، ۴۰ هزار داوطلب در ۱۰ الی ۱۵ منطقه فدرال روسیه در این مرحله از آزمایشات شرکت دارند تا میزان مصونیت و ایمنی دارو، بطور گسترده‌تر بررسی گردد. وزارت بهداشت روسیه پیش از این از آغاز روند تولید این واکسن خبر داده بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *