×
آخرین اخبار

نجات جان ۳.۷ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۵ با تغذیه صحیح

  • کد نوشته: 17606
  • ۱۳۹۸-۰۶-۱۶
  • 607 بازدید
  • سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: با تمرکز جدی بر موضوع تغذیه در خدمات سلامت و مراقبت‌های درمانی می‌توان به حفظ جان ۳.۷ میلیون انسان تا سال ۲۰۲۵ کمک کرد.
    نجات جان ۳.۷ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۵ با تغذیه صحیح
    به گزارش دیدگاه نیوز، سازمان بهداشت جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد: خدمات سلامت و مراقبت‌های درمانی باید بر اهمیت تغذیه صحیح در تمامی دوران زندگی فرد تاکید داشته باشد. برآورد‌ها نشان می‌دهد با سرمایه‌گذاری درست در بخش تغذیه می‌توان به حفظ جان ۳.۷ میلیون انسان تا سال ۲۰۲۵ کمک کرد.

    «نائوکو یاماموتو» – معاون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی – گفت: به منظور دستیابی به پوشش همگانی سلامت و ارائه خدمات درمانی با کیفیت، لازم است تغذیه یکی از کانون‌های اصلی موضوع سلامت شناخته شود.

    به گفته وی کشور‌ها علاوه بر بهبود جایگاه عناصر تغذیه باید دست به انجام اقداماتی بزنند که از سیاست‌های ملی آن‌ها در حوزه سلامت حمایت کند. فراهم ساختن مکمل‌های آهن و اسید فولیک، حمایت از تغذیه با شیر مادر، توصیه به مصرف رژیم‌های غذایی با میزان قند پایین در بزرگسالان و کودکان و محدود ساختن مصرف نمک به منظور پیشگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی از جمله این راهکار‌ها هستند.

    سرمایه‌گذاری در بخش تغذیه به کشور‌ها کمک می‌کند تا به اهداف خود در جهت دستیابی به پوشش همگانی سلامت و اهداف توسعه پایدار نزدیک‌تر شوند. جهان در موضوع تغذیه به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده است، اما همچنان چالش‌هایی وجود دارد. نرخ چاقی رو به افزایش است. شیوع چاقی در کودکان از ۴.۸ درصد به ۵.۹ درصد در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۹ میلیونی تعداد کودکان چاق است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *