اخبار ویژه

  • شناسه : 21963
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
  • 124 بازدید
  • ارسال توسط :
مسجدسلیمان بزرگ، شهری به قدمت تاریخ ولی با حداقل زیر ساخت های توسعه
مسجدسلیمان بزرگ، شهری به قدمت تاریخ ولی با حداقل زیر ساخت های توسعه

مسجدسلیمان بزرگ، شهری به قدمت تاریخ ولی با حداقل زیر ساخت های توسعه

بهرام بهادری بیرگانی – خبر روز / مسجدسلیمان فعلی دو مقطع زمانی بسیار متفاوت با وضعیت فعلی را تجربه کرده است، شهری که یک بار در دوران ایلامیان و تحت عنوان پارسوماش، دورانی پررونق را تجربه کرده است و دگر بار در دوران پیدایش نفت (ابتدای قرن ۱۳ هجری شمسی) ،دیاری پیشرفته، متمدن، پررونق و […]

بهرام بهادری بیرگانیخبر روز / مسجدسلیمان فعلی دو مقطع زمانی بسیار متفاوت با وضعیت فعلی را تجربه کرده است، شهری که یک بار در دوران ایلامیان و تحت عنوان پارسوماش، دورانی پررونق را تجربه کرده است و دگر بار در دوران پیدایش نفت (ابتدای قرن ۱۳ هجری شمسی) ،دیاری پیشرفته، متمدن، پررونق و با حداکثرامکانات و زیرساخت ها بوده است و به همین دلیل لقب شهر اولین ها را به خود اختصاص داده است.

اما اکنون همین دیار به دلیل عدم توجه و پیگیری شایسته، به شهری با حداقل امکانات تبدیل شده است.
شهری که به درستی به اولین ها معروف گشته و الحق صاحب اولین زیرساخت ها از جمله راه های ارتباطی مناسب، نیروگاه، فرودگاه، راه آهن، تصفیه خانه آب و فاضلاب، اماکن وزشی و فرهنگی و ……بوده ، در حال
حاضر با وجود طرحهای مختلف محرومیت زدایی و توجه ویژه دولتمردان به برخی مناطق محروم، دارای کمترین بهره مندی از زیرساخت های ضروری است. شهری که نه تصفیه خانه فاضلاب دارد نه فرودگاه و نه خط ریلی و حتی جاده دسترسی مناسب به هیچ کدام از شهرهای اطراف را ندارد.
راه ارتباطی مسجدسلیمان به اهواز با ترافیک قابل توجه آن، بدلیل وابستگی بیش از حد چهارشهر به امکانات مرکز استان، از این بین، کانون توجه دغدغه مندان و شهروندان و ناامن ترین و خطرناکترین مورد از موارد ذکر شده به حساب می آید که سالیانه، علاوه بر هدر رفت وقت و انرژی زیاد، محل قتل و عام بهترین فرزندان این مرز و بوم بوده و هست.
در مقابل این اتفاقات متاسفانه فقط شاهد شعارهای فریبنده در مورد اجرای پروژه جاده ی میانبر و همچنین وعده های عوامفریبانه در مورد افتتاح فرودگاه مسجدسلیمان هستیم و عملاً تاکنون بهره برداری از این دو پروژه ی مهم محقق نشده است و همچنان باید شاهد تصادف های وحشتناک در جاده ی موسوم به جاده ی مرگ باشیم.
وضعیت جاده های مسجدسلیمان به شهرهای لالی، اندیکا، هفتکل، ایذه و شبکه های ارتباطی درون شهری ۴ شهر یادشده نیز بسیار نامناسب و غیر استاندارد بوده و مستلزم توجه جدی تر مسولین استان خوزستان می باشد.
امید است به همت مسئولین محترم شهرستان و استان خوزستان و به خصوص نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی شاهد اتمام جاده میانبر و افتتاح فرودگاه مسجدسلیمان در کمترین زمان ممکن و توجه جدی به دیگر زیرساخت های ارتباطی باشیم.

۸ فروردین ۱۳۹۹ /بهرام بهادری بیرگانی

پریسا طاهری

مدیر مسئول خبر روز، کارشناس مدیریت فرهنگی و دارای سابقه ی ۷ ساله در هیئت های تحریریه بیش از ۵ خبرگزاری است. وی فعال اجتماعی محیط زیست بوده و ترجیحاً وقت فراغت خود را در خواندن کتاب های علمی و جامع شناختی صرف می‌کند. 

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*