اخبار ویژه

  • شناسه : 35214
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۶:۵۵
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات صیادی هندیجان خواستار لزوم توجه به قشر صیاد و صیادی در این شهرستان شد
مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات صیادی هندیجان خواستار لزوم توجه به قشر صیاد و صیادی در این شهرستان شد

مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات صیادی هندیجان خواستار لزوم توجه به قشر صیاد و صیادی در این شهرستان شد

به گزارش خبرنگار خبر روز از هندیجان راشد جغتای در جلسه با حبیب آغاجری نماینده مردم  هندیجان، ماهشهر و امیدیه در خصوص مشکلات صیادان اظهارکرد: با توجه به وضعیت سخت شغل دریانوردی را‌ با هماهنگی همه نمایندگان محترم استان خوزستان و نمایندگان محترم استان های بوشهر هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای […]

به گزارش خبرنگار خبر روز از هندیجان راشد جغتای در جلسه با حبیب آغاجری نماینده مردم  هندیجان، ماهشهر و امیدیه در خصوص مشکلات صیادان اظهارکرد: با توجه به وضعیت سخت شغل دریانوردی را‌ با هماهنگی همه نمایندگان محترم استان خوزستان و نمایندگان محترم استان های بوشهر هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی جهت نگرش قوانین حاکم بر جامعه صیادی و به تصویب رساندن شغل صیادی به عنوان مشاغل سخت در ‌مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: شرکت خدمات صیادی هندیجان از ریشه دارترین و اصلی ترین و قدیمی ترین تعاونی های صیادی است که ازسال ۶۴ با عضویت و تحت پوشش قرار دادن ۳۴۷ نفر صیاد ‌پرتلاش و زحمت کش به معنای اینکه ۳۴۷ خانوار تحت پوشش دارد و در امر تولید ماهی و میگو یکی از ارکان اقتصادی شهرستان بحساب می آید که کار ستادی خدمات رسانی شناوران تامین سوخت انان را انجام می دهد که جهت رفاه حال انان در سال ۹۲ اقدام به ساخت یک جایگاه سوخت در فاصله ۲۵ کیلومتری هندیجان به بندر استراتژیکی سجافی احداث و ۷۰ درصد کار عملیات فیزیکی این پروژه ساخته و بدلیل عدم دست یابی به تسهیلات بانکی بامشارکت ۴۰ درصدی سرمایه گذار منطقه ی به انگیزه اتمام پروژه وارد مشارکت شد.

جغتای ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت و اخذ مجوز های لازمه از ادارت تابعه در استان در راه پر پیچ و خم بروکراسی حاکم و ندادن تسهیلات بانکی این پروژه متوقف و با مسئولین آستین همت را بالا زده و برای نجات صیادان از مشکلات با اخذ تصمیمات معمول از طریق بانک های عامل وام مورد نیاز این شرکت را‌ تامین کنند که با اتفاق این امر مسافت طولانی رودخانه را ‌که شناوره ها لاجرم می بایست طی نمایند تا به مرکز شهر برسند کوتاه ‌می نمود و هم فاصله زمانی تا صیدگاه کوتاه گردد و هم آلایندگی های زیست محیطی را که ناخواسته با تردد شناوران در رودخانه و آسیب های جبران ناپذیر را ‌در این ‌مسیر قطع کنند. 
اگر این جایگاه راه اندازی شود انگیزه داریم سوپر مارکت جهت تهیه آذوقه سفر های دریایی، انبار ادوات و نهاده های شناوران اب شیرین و فضای سبز نیز اجرا گردد.
عضو اصلی هیئت مدیره و مدیر عامل در پایان گفت: با سابقه تعاونی صیادی که خود از ناخدایان لنج های صیادی است مشکل ما صیادان کشور که تنها در مجلس شورای اسلامی و بدست نمایندگان محترم گره گشایی می شود بحث کار فرما بودن مالکین شناور های صیادی اعم از مالکین لنج ها و قایق های صیادی است که سازمان محترم بیمه تامین اجتماعی بدلیل استفاده از کلمه کارفرما آنها را از این نعمت بیمه محروم داشته است حال اینکه لنج یا قایق چند متری همانند ‌شرکت های بزرگ نمی باشند که کارفرمایی داشته باشند و لذا این قانون باعث آسیب های فراوان اجتماعی اقتصادی و فرهنگی این جامعه شریف گردیده است و درخواست همه ماهیگیران زحمتکش این سربازان میدان تولید و پاسداران باهوش مرزهای کشور عزیزمان ایران از مجلس شورای اسلامی رفع این موانع است. 
در این دیدار دکتر آغاجری مردم هندیجان در مجلس گفت: بنده خودم حدود ۳۰ سال با دریا و خطرات ان از نزدیک دست و پنجه نرم کرده ام و درد ‌شما را حس می کنم و پیگیری های لازم را در این خصوص با هماهنگی دیگر‌ نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی در بنادر کشور و شیلات کشور و ریاست بیمه کشور مطرح خواهیم کرد و تلاش خود را خواهم نمود.
در پایان جلسه مدیران تعاونی های دیگر وبویژه پرورش میگو مشکلات خود را بطور مفصل مطرح نمودند که دکتر اغاجری قول مساعد‌ پیگیری های لازم را تا حصول نتیجه دادند. 

.

.

.

.

.

 

طراحی وبسایت

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*