×
آخرین اخبار

مدیر دامپزشکی شهرستان هندیجان از واکسینه شدن بیش از ۸۳۰۰۰ راس دام سبک خبر داد

  • کد نوشته: 33167
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۶
  • 612 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، دکتر روح اله قنواتی مدیر اداره دامپزشکی هندیجان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در راستای وظایف محوله و صیانت از سرمایه های دامی منطقه، در چهار ماهه نخست امسال، بیش از ۸۳ هزار راس دام سبک توسط پرسنل دامپزشکی شهرستان هندیجان بر علیه انواع بیماری های دامی از […]

    مدیر دامپزشکی شهرستان هندیجان از واکسینه شدن بیش از ۸۳۰۰۰ راس دام سبک خبر داد

    به گزارش دیدگاه نیوز، دکتر روح اله قنواتی مدیر اداره دامپزشکی هندیجان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در راستای وظایف محوله و صیانت از سرمایه های دامی منطقه، در چهار ماهه نخست امسال، بیش از ۸۳ هزار راس دام سبک توسط پرسنل دامپزشکی شهرستان هندیجان بر علیه انواع بیماری های دامی از قبیل آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند . همچنین در این مدت تعداد ۱۱۰ قلاده سگ در روستاها بر علیه بیماری هاری ایمن سازی شده اند. وی افزود برنامه‌های رصد، پایش و مراقبت از انواع بیماری های دامی از قبیل سل، بروسلوز و … بصورت مستمر در سطح روستا ها و دامداریهای شهرستان انجام می پذیرد.

    دکتر قنواتی ادامه داد: برنامه واکسیناسیون جمعیت دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی در شهرستان به زودی آغاز و اجرا خواهد شد. 

    این مسئول نظارتهای مستمر و واکسیناسیون منظم را از اولویت های اداره دامپزشکی عنوان کرد و از دامداران و روستاییان گرامی خواست تا همکاری لازم را با گروه های دامپزشکی برای واکسیناسیون گله ها و ارائه خدمات بهتر، داشته باشند.

    وی درپایان به شهروندان توصیه کردند که در این شرایط کرونایی ، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، و جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام از قبیل بیماری کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، از کشتار دام در محل هایی غیر از کشتارگاه جدا خودداری نموده و گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نمایید . وی از شهروندان درخواست کرد از خرید فرآورده های خام دامی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، شیر  از مراکز غیرمجاز جدا خودداری نموده و مایحتاج خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نمایید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *