×
آخرین اخبار

محکومیت جهانی اعدام نوید افکاری؛ ایران سفیر آلمان را احضار کرد

  • کد نوشته: 35391
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۴
  • 477 بازدید
  • در حالیکه واکنش‌های جهانی به خبر اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی ادامه دارد و اتحادیه اروپا این اعدام را به شدت محکوم کرد، ایران هانس-اودو موتسِل سفیر آلمان در تهران را در "اعتراض به توییت‌های" دیروز سفارت آلمان احضار کرد.
    محکومیت جهانی اعدام نوید افکاری؛ ایران سفیر آلمان را احضار کرد

    در حالیکه واکنش‌های جهانی به خبر اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی ادامه دارد و اتحادیه اروپا این اعدام را به شدت محکوم کرد، ایران هانس-اودو موتسِل سفیر آلمان در تهران را در “اعتراض به توییت‌های” دیروز سفارت آلمان احضار کرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۲۴ شهریور اعلام کرد که مدیرکل اروپای وزارت خارجه ایران با احضار سفیر آلمان در تهران از “اقدام خارج از عرف دیپلماتیک سفارت آلمان در تهران را به منزله دخالت در امور داخلی ایران دانسته” و آن را محکوم کرده است.

    در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده که “مداخله در قوانین و مقررات و رویه‌های قضایی مستقل ایران” به هیچ وجه قابل قبول نیست و افزود: “از سفارت آلمان انتظار می رود حد و حدود وظایف دیپلماتیک خود را شناخته و پا از آن فراتر نگذارد.”

    هانس-اودو موتسِل سفیر آلمان در تهران دیروز، یکشنبه ۲۳ شهریور در توییتی اعدام نوید افکاری، ورزشکار ایرانی را “تکان‌دهنده” توصیف کرد و اعلام کرد که “در غم خانواده، دوستان و جامعه جهانی ورزش برای اعدام نوید افکاری “شریک هستند.”

    سفیر آلمان در تهران به واکنش بربل کوفلر، کمیسر حقوق بشر دولت آلمان، نماینده امور حقوق بشر دولت آلمان اشاره کرد و نوشت که دولت آلمان عمیقا از اعدام نوید افکاری “متحیر” شده است.

    در بیانیه خانم کوفلر آمده: “پذیرفتنی نیست که برای خاموش کردن صداهای مخالف، قوانین اساسی حقوقی نادیده گرفته شوند. دو برادر نوید هنوز در زندان هستند و اکنون به همبستگی ما نیاز دارند!”

    خانم کوفلر و دولت آلمان پیش از اعدام نوید افکاری از دولت ایران خواسته بودند که اعدام نوید افکاری را معلق کنند و به امکان دادرسی منصفانه را برای او و برادرانش فراهم کنند.

    او در بیانیه ۲۰ شهریور، نوشته بود که از خواندن پرونده نوید افکاری و دو برادرش “شوکه شده است” و افزود: “وضعیت حقوق بشر در ایران روز به روز در حال بدتر شدن است و این کشور دائماً از تعهدات بین‌المللی پذیرفته‌شده‌اش عقب‌تر می‌افتد.”

    امروز، دوشنبه ۲۴ شهریور یک سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: “اتحادیه اروپا تحت هر شرایط و بدون استثنا مخالف مجازات اعدام است.”

    در این بیانیه آمده که حقوق بشر همچنان موضوع اصلی تعاملات با ایران است و “اتحادیه اروپا و همچنین نمایندگان کشورهای اروپایی در تهران درباره این مساله و پرونده های خاصی مانند این اعدام اخیر با مقامات ایران مذاکره خواهند کرد.”

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *