اخبار ویژه

  • شناسه : 10787
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
  • 236 بازدید
  • ارسال توسط :
لطفا فاز منفی نــده!
لطفا فاز منفی نــده!

لطفا فاز منفی نــده!

هیچ‌کس دوست ندارد لحظاتش را با شنیدن منفی‌بافی‌های دیگری و انرژی‌های منفی او پر کند. اگر دوست ندارید به دلیل نگاه همیشه منفی،‌طرد شوید، برای تغییر نگاه‌تان قدم بردارید

خبر روز: انتقادهای مداوم، ناله کردن و گلایه‌های همیشگی، بدبینی، نارضایتی از همه چیز  و راضی نشدن، می‌تواند نه تنها آدم‌های اطراف‌تان بلکه همسرتان را هم از شما برنجاند و نسبت به رفتارها و خواسته‌های‌تان بدبین کند. کمتر کسی حاضر می‌شود آرامش زندگی‌اش را با بودن در کنار یک فرد منفی‌گرا از دست بدهد. منفی‌گرایی موضوعی نیست که همسرتان بتواند به آن عادت کند. پس اگر شما از آن دسته آدم‌ها هستید که به همه‌چیز با دید منفی نگاه می‌کنند، باید تا قبل از این‌که زندگی مشترک‌تان را نابود کنید، راهی برای تغییر نگاه‌تان پیدا کنید. تغییر کردن برای هیچ کس کار ساده‌ای نیست اما چه بخواهید و چه نخواهید باید برای نجات زندگی مشترک‌تان هم که شده زحمت تغییر را به جان بخرید.


 

اول بدانید منفی هستید یا نه

اگر می‌خواهید نسبت به منفی‌گرا بودن‌تان مطمئن شوید، این سوال‌ها را از خود بپرسید:

۱- معمولا احساس می‌کنید که خلق و خوی بدی دارید؟

۲- در بیشتر مواقع خاطرات بد و دردناک را به یاد می‌آورید و به آن‌ها فکر می‌کنید؟ 

۳- به‌طور معمول نسبت به اطرافیان‌تان نگاهی انتقادی دارید؟ در اغلب حوادث و وقایع دنبال یک جنبه منفی می‌گردید؟

۴- زیاده از حد کمال‌گرایید؟ 

۵-اگر هنگام خداحافظی کسی به شما بگوید روز خوش، فورا در ذهن‌تان به این فکر می‌کنید که مگر چه اتفاق خوبی قرار است در این روز بیفتد؟

۶- آیا هنگام پاسخ دادن به همسر و فرزندان‌تان برای‌تان خیلی راحت است که بگویید نه و بی‌درنگ این پاسخ را به زبان بیاورید یا این‌که به‌ندرت پیش می‌آید با نظرات‌شان موافقت کنید و بله را به زبان بیاورید؟

پاسخ: اگر پاسخ شما به ۳ سوال یا بیشتر مثبت بود باید بیشتر مراقب خودتان و زندگی مشترک‌تان باشید. جنبه منفی‌گرایی که درون شماست، می‌تواند خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید به ازدواج‌تان آسیب بزند.


 

رژیم سلامت برای بدبین‌ها

اگر خودتان هم از این چهره منفی که دارید خسته شده‌اید و اگر احساس می‌کنید این موضوع زندگی شما را به هم ریخته، می‌توانید از همین لحظه برای تغییر دادن مسیر و تفکرتان قدم بردارید. البته لازمه ایجاد این تغییر تمایل و تلاش شماست و درصورتی که شما در این مورد مصمم باشید، ما می‌توانیم چند نکته را برای رهایی از افکار منفی به شما پیشنهاد 
کنیم.

  •  رژیم غذایی‌تان را سالم‌تر کنید:

متخصصان معتقدند، رژیم غذایی درست می‌تواند روی روان ما هم تاثیرات زیادی بگذارد. سعی کنید وعده‌های منظم غذایی داشته باشید و از غذاهای سالم‌تر و مواد تازه‌تر استفاده کنید.

 به اندازه کافی بخوابید:کم خوابی می‌تواند روان ما را آشفته کند و ما را در تمام روز بدخلق و بی‌حوصله نگه دارد. این بدخلقی می‌تواند آغازی برای آمدن افکار منفی باشد پس به اندازه نیازتان بخوابید و البته فراموش نکنید که کسالت ناشی از پرخوابی هم می‌تواند تاثیری مشابه روی رفتارهای‌تان بگذارد.

  •  ورزش را از زندگی‌تان حذف نکنید:

یک ساعت پیاده‌روی روزانه، دویدن در پارک یا حضور در کلاس‌های ورزش می‌تواند آرامش شما را بیشتر کرده و روی ذهن‌تان تاثیر مثبتی بگذارد.این اتفاق می‌تواند افسردگی را از شما دور کند و باعث شود، آرام‌تر و مثبت‌تر زندگی کنید.


 

یک قدم، یک خنده

 هر روز برای خودتان قدمی بردارید که خنده را به لب‌های‌تان می‌آورد: کارهای ساده‌ای از قبیل گوش کردن به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان، تلاش برای نشان دادن خلاقیت در کارتان، گرفتن یک دوش آب خنک در آغاز روز، استفاده از هوای تمیز پارکی که در نزدیکی‌تان قرار دارد یا وقت گذراندن با آدم‌هایی که به شما آرامش می‌دهند، می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.

وقتی افکار منفی سراغ‌تان می‌آید نگذارید که به راحتی به کارشان ادامه دهند: سعی کنید خودتان را نقد کنید و ببینید که چقدر آنچه در ذهن شما می‌گذرد از احساسات و چقدر از آن از منطق سرچشمه گرفته است. درصورتی که فکر می‌کنید آن فکر زیاد هم منطقی نیست، سعی کنید آن را با یک نگاه مثبت جایگزین کنید.

سعی کنید با افراد مثبت‌گرا تماس بیشتری داشته باشید: اگر احساس می‌کنید از زمانی که با شخص خاصی رفت‌وآمدتان بیشتر شده این خصوصیات هم در شما اوج گرفته است، پس باید در روابط‌تان بازنگری کنید. یادتان نرود که دوستان و اطرافیان ما تاثیر کمی روی رفتارها و نگرش‌های‌مان ندارند.

 اگر خودتان نمی‌توانید این نگاه را تغییر دهید و می‌بینید که روز به روز بیشتر در شما قوت می‌گیرد، از یک متخصص کمک بگیرید:شاید شما وارد یک مرحله بحرانی شده باشید و درصورتی که برای رها شدن از آن قدم برندارید ممکن است چیزهای زیادی را از دست بدهید.


 

اگر همسرتان موج منفی می‌فرستد

 اگر وضعیت برعکس است و این شما هستید که با همسری منفی بین و غرغرو ازدواج کرده‌اید این گناه نیست  اما یک قانون نانوشته می‌گوید، اگر دوست دارید زندگی آرامی داشته باشید، بهتر است خودتان برای آوردن آرامش پیش قدم شوید. ما در این متن به شما نکاتی را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانند به شما برای مثبت اندیش کردن همسرتان کمک کنند.

  •  خودتان مثل غرغرو‌ها و منفی‌بین‌ها رفتار نکنید.
  •  اگر همسرتان پیشنهاد کمک‌تان را رد کرد، برخورد تندی با او نداشته باشید.
  •  سعی کنید با دوستان خانوادگی‌تان که نگاهی مثبت دارند بیشتر وقت بگذرانید و رفت‌وآمد کنید.
  •  از همسرتان بخواهید حتی برای یک‌بار در هفته هم که شده، با شما به پیاده‌روی بیاید.
  •  قدر دستاوردهای همسرتان در زمینه‌های مختلف را بدانید و با آن‌ها مثبت برخورد کنید.
  •  همسرتان را ترغیب کنید که سراغ تجربه‌های تازه‌ای و کارهای جدید برود.
  •  اگر همسر شما منفی‌بافی می‌کند از عوض کردن موضوع نترسید و سعی کنید بحث را به سمت موضوعی مثبت هدایت کنید.
  •  اگر تلاش‌های‌تان کارساز نیست از یک روان‌شناس کمک بگیرید؛ شاید همسرتان به یک درمان احتیاج داشته باشد.

پریسا طاهری

مدیر مسئول خبر روز، کارشناس مدیریت فرهنگی و دارای سابقه ی ۶ ساله در هیئت های تحریریه بیش از ۴ خبرگزاری است. فعال اجتماعی محیط زیست بوده و ترجیحاً وقت فراغت خود را در خواندن کتاب های علمی صرف می‌کند. 

بیشتر بخوانید»  تولید ۲۵ خودرو غیراستاندارد متوقف شد

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*