×
آخرین اخبار

فاجعه بزرگ انسانی در اروپا؛ آتش به جان پرتغال افتاد

  • کد نوشته: 3800
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۸
  • 894 بازدید
  • دیدگاه نیوز / بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت کشور پرتغال، تاکنون ۶۲ نفر در حادثه آتش سوزی جنگلی در مرکز این کشور جان خود را از دست داده اند. یکی از مقامات وزارت کشور پرتغال با اشاره به گستردگی حریق، از احتمال افزایش قربانیان در ساعات آینده خبر داد. ‘جرج گومز’ گفت: بسیاری […]

    فاجعه بزرگ انسانی در اروپا؛ آتش به جان پرتغال افتاد

    دیدگاه نیوز / بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت کشور پرتغال، تاکنون ۶۲ نفر در حادثه آتش سوزی جنگلی در مرکز این کشور جان خود را از دست داده اند.
    یکی از مقامات وزارت کشور پرتغال با اشاره به گستردگی حریق، از احتمال افزایش قربانیان در ساعات آینده خبر داد. ‘جرج گومز’ گفت: بسیاری از مصدومان این آتش سوزی را نیروهای آتش نشانی تشکیل می دهند اما شمار دقیق آنها هنوز مشخص نیست. دولت پرتغال نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرد. این حادثه همچنین بیش از پنجاه مجروح بر جای گذاشته که وضعیت جسمانی بسیاری از آنها وخیم اعلام شده است. بسیاری از قربانیان این حادثه، هنگام فرار از منطقه در خودروهای خود حبس شدند. نخست وزیر پرتغال، آتش سوزی جنگل های این کشور را بزرگترین فاجعه انسانی در سال های اخیر پرتغال برشمرد. رئیس پلیس قضایی ملی پرتغال علت وقوع آتش سوزی را رعد و برق در منطقه پدروگا گرانده دانست. پرتغال همچون اکثر کشورهای جنوب اروپا مستعد آتش سوزی در جنگل ها در طول تابستان است. مقام های پرتغال پیشتر گفته بودند که گرمای ۴۰ درجه ای در روزهای اخیر احتمالا موجب بالا رفتن درجه هوا در منطقه شمال شرقی لیسبون شده است. اتحادیه اروپا نیز تمهیدات خود برای کمک به پرتغال را به منظور مهار آتش سوزی تشدید کرده است.

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *