×
آخرین اخبار

علیرضا ورناصری نماینده حوزه انتخابیه مسجدسلیمان در صحن علنی مجلس: با مردم شریف حوزه انتخابیه ام عهد بستم که در سنگر دفاع از حقوقشان، راستین سخن باشم + فیلم

  • کد نوشته: 27314
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۱
  • 1690 بازدید
  • . به گزارش دیدگاه نیوز متن کامل سخنرانی دکتر علیرضا ورناصری نماینده و خدمتگزار مردم شریف شهرستان های مسجدسلیمان؛ لالی؛ هفتکل و اندیکا به عنوان نخستین ناطق یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر می باشد:  بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشهدا و امام شهدا که گمنامانِ فرش اند و نامدارانِ عرش، با آرزوی […]

    علیرضا ورناصری نماینده حوزه انتخابیه مسجدسلیمان در صحن علنی مجلس: با مردم شریف حوزه انتخابیه ام عهد بستم که در سنگر دفاع از حقوقشان، راستین سخن باشم + فیلم

    .

    به گزارش دیدگاه نیوز متن کامل سخنرانی دکتر علیرضا ورناصری نماینده و خدمتگزار مردم شریف شهرستان های مسجدسلیمان؛ لالی؛ هفتکل و اندیکا به عنوان نخستین ناطق یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر می باشد: 

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام برشهدا و امام شهدا که گمنامانِ فرش اند و نامدارانِ عرش، با آرزوی استمرار سایه یِ با عزت رهبر انقلاب، پدر معنویِ ایران زمین، حکیم خردمندی که خواستار مجلسی است عدالت گستر و توانمند در رأس امور.

    درود بر ملت بزرگ ایران و منتخبین محترم آنها نمایندگان بزرگوار، بویژه همرزمانِ دیروز وکلایِ شریف امروز. درود بیکران بر بزرگ مردمانِ نجیب مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا که با اعتمادِ خود بنده را مفتخر به کِسوت خدمتگزاری نمودند، از زحمات نمایندگان محترمِ دوره پیشینِ مجلس سپاسگزارم، برای این عزیزان ثواب و عنایات الهی مسآلت دارم.
    ضمن گرامیداشتِ یاد سرباز شجاع اسلام و وطن شهید سردار سلیمانی، تقارن آغاز خدمتگزاری مجلس یازدهم در آستانه چهل سالگیِ دفاع مقدس یادآورِ این واقعیت است که بن بست برای ایران و ایرانی معنایی ندارد چنانچه با “استراتژیِ دفاع در شرایط نابرابر”در جهاد مومنانه تحسین بر انگیزِ همبستگی درخط مقدمِ مبارزه با کرونا علیرغم تحریمهای ناجوانمردانه، ایثار و موفقیت را معنا بخشیدند.
    قطعا مفتخر شدن ما به کسوت خدمت، برآیندِ” اعتماد کریمانه ایی”ست که مردم آزاده ایران به”تحولگراییِ انقلابیگرایانه” دارند، فطرت راستینِ انقلاب اسلامی منعطف است و آمادگی دارد تصحیح اشتباهات را سر لوحه برنامه هایش قراردهد، مطابق با فرمایشاتِ تعهد برانگیزِ رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اهتمامِ دو چندان جهت تحقق عدالت و بهبود معیشتِ مردم، نهایت تلاش ما در مجلس یازدهم باید این باشد که ساختار و کارکرد مجلس را تقویت کنیم بدنبال تقویت فرد و جناح نباشیم زیرا مردم تفاوت ”سیاست بازی” با “تدبیراندیشی” را براحتی تشخیص میدهند. ما نمایندگان مجلس یازدهم که دَعویِ مجلس انقلابی داریم مردم هم ما را در سلوک مبارز و مُصلح می بینند، مطابق با گفتمانِ بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ضرورت تعمیق پیوستگیِ ملت و مسئولان، نباید اشتیاق عمومیِ موکلانمان برای تغییرات سریعِ فراگیر و گذر از تنگناهای کنونی را به یأس تبدیل کنیم، پیشنهاد میکنم از ابتدای کار در قالبِ مدیریت جهادی متحد شویم طرحی نو برای مردم شریف ایران و حوزه های انتخابیِ خود در افکنیم از حقوق و کرامت آنها صیانت کنیم و نهضتی را برای بازگشت مجلس به خویشتن و قرار گرفتن در رأس امور، ضمن تعامل با دولت محترم و دولت آینده خلق کنیم.
    با مردم شریف حوزه انتخابیه ام عهد بستم که در سنگر دفاع از حقوقشان، راستین سخن باشم، زخمهای التیام نایافته این مردم مقاوم شهیدپرور بردوش من سنگینی میکند تمام وزرا و دولت را مخاطب سخنانم قرار میدهم:
    آقایان وزرای محترم اگر فقط تاکنون نامی از مسجدسلیمان لالی هفتکل و اندیکا شنیده اید مستحضر باشید که سالهاست مردم شریف حوزه انتخابیه من با مظلومیت و شکیبایی بدلیل درکِ بصیرانه شرایط حساس کشور دندان بر جگر فشرده حجم عظیمی از معضلات را تاب آورده اند.

    علیرغم وجود ۲۰ درصد منابع آبِ تنظیم شده کشور در مخازن سد های عظیمِ حوزه بنده،  ۴ شهرستان از آب شرب مداوم محروم و لب تشنه اند.حجم سدهای خوزستان ۱۹٫۵ میلیارد متر مکعب است مردمی که منابعش تامین کننده ۸۰ درصد درآمدهای کشور است منابعش ملی قلمدادشده، استانهای مجاور را توسعه و رفاه میبخشد اما خود دچار اَبَر چالشهای بیکاریِ بیش از ۴۰ درصد، فقر زاینده و افزایش خودکشی است. رودخانه کارون تحت تاثیر چند طرح انتقال آب و آلایندگی های زیست محیطی دچار مشکلات زیادی ست، طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون با آینده خوزستان و حوزه انتخابیه من ارتباط حیاتی دارد، بنده بعنوان نماینده مردمی که کارون بخشی از زندگی انهاست خواهان شفافیت کامل در مورد طرح انتقال آب هستم. این تصمیم گیری ها حتی اگر برای کمبود آب شُرب از سر گرفته شود باید با اطلاع ما وکلای خوزستان و با نظر داشتِ صدمات بر محیط زیست و منابع آبیِ خوزستان و حوزه بنده انجام شود.
    از بیش از ۱۴۰ فوق تخصصِ بخش درمان و پزشکی خوزستان سهم چهار شهرستان حوزه بنده صفر است صفر، و به همین دلیل هنوز در قرن ۲۱ مردم حوزه بنده در اثر عقرب گزیدگی و نبود امکانات جان میدهند!!!
    در اغلب مسیرهای مواصلاتی و جاده های درون و برون شهری که به جاده های مرگ موسوم شده اند آمار بالای فوت شدگانِ ناشی از تصادفات باورکننده نیست،در۴ شهرستان فقط ۱ درصد بزرگراه وجود دارد و سهمشان از آزادراه ها صفر است صفر!!
    وقتی خوزستان رتبه نخست تولید گندمِ کشور را رقم میزند آیا حق مردم حوزه من این است که اگر نهادهای حمایتی نباشند در این چهارشهرستان صدها نفر از فقر و گرسنگی جان بدهند؟؟ ۶۰ درصد نیشکر ایران در خوزستان تولید می شود اما این طلیعه دارانِ مقاومت از بی توجهی ها تلخ کام هستند. خواسته بر حق و عمومیِ حوزه انتخابیه من بهره گیری از پتانسیل های بکر و عظیم خودشان برای برون رفت از اینهمه فقر و بیعدالتی است. ودیعه خدادادیِ پهناورترین اراضی جلگه ایی کشور در منطقه موید عرض بنده است وَالله مطالبه های این مردم، برحق است زیاده خواهی نیست.
    یک دهه ست بدلیل اهمیت مسایل معیشتی از سوی رهبرانقلاب سالها بنام های اقتصادی مزین میشوند علیرغم محدودیتهای ناشی از تحریمها و معضلاتِ قریب الوقوعِ پَساکرونا، اما جناب آقای وزیر محترمِ نیرو با توجه به وجود ۵۰ درصدی آب تنطیم شده کشور در استان و حوزه خدمتِ بنده، آمادگی جهش تولید را اعلان میدارم.

    وزیر محترم نفت، گاز و نفتِ خوزستان بجز آلایندگی سود چندانی برای مردمان مقاوم ما نداشته است، تولیدبیش از ۸۰ درصد نفت و ۱۶ درصد گاز در مناطق نفتخیز جنوب فقط حدود ۴ درصد اشتغال زایی برای مردم ماداشته، هدفگذاریِ صادرات غیرنفتیِ سال پیش برای خوزستان و منطقه ۹٫۳ میلیارد دلار بود با ۱٫۷ میلیارد دلار بیش از میزانِ هدفگذاری شده در مجموع حدود ۱۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم، آمادگی برای تحقق جهش تولید در این ظرفیتِ منطقه انتخابیه بنده بصورت شگرفی مهیاست.
    درسال ۲۰۲۰ اگر کرونا گریبانگیر جهان نمی شد پیش بینی ها حاکی از عبور یک و نیم میلیارد گردشگر و چرخش میلیارد ها دلار در اقتصاد جهانی بود. توریسم بعنوان پاکترین صنعت جهان است ما در ردیف پنج کشور پرجاذبه جهان هستیم در حوزه انتخابیه من علیرغم ظرفیت های عظیم گردشگری، این ظرفیت به خواب طولانی فرو رفته است و آثار شگرف تاریخی بدون محافظت بدون بهره برداری بحال خود رها شده اند، وزیر محترم میراث فرهنگی، برای تحقق توصیه های عالمانه رهبر انقلاب جهت کاهشِ نقش تعیین‌کننده نفت در توسعه اقتصادی، این پتانسیلِ جهش تولید در حوزه بنده بصورت عظیمی آماده همسویی با شماست.

    وزیر محترم ورزش و جوانان، محرومیت ساختارهای امکانات رفاهی در حوزه انتخابیه بنده بسیار عمیق است، مردم منطقه به تیم نفت مسجدسلیمان تعصب می وَرزند این تیمِ مردمی با مشکلات فراوانی مواجه است تا جایی که حتی برای هزینه های تست کرونا دچار مشکل شده است. حق شهر نفتیِ مسجدسلیمان این است؟؟ جناب آقای زنگنه عنایت داشته باشید بخاطر کاهش هزینه ها، مسیولیتهای اجتماعیِ وزارت نفت در قبال مردم ساکن مناطق نفتی نباید کمرنگ شود. از همکاران گرانقدر خوزستانی ام درخواست دارم ورود سازمان های دولتی به ورزش حرفه ای جهت تیم های نفتی را مورد واکاوی قرار دهند تا مسیر کمک به تیمهای نفتی ما ممکن شود.
    ۸۵ درصد انرژی برق آبیِ کشور درخوزستان و ۴ شهرستانِ حوزه بنده تولید می شود شهروندان بار عظیم این مهم را بدوش می کشند اما هنوز در گرمای ۶۰ درجه آب و برق بر مردم صبور حوزه من قطع می شود و پاسخشان این بوده که زیر ساخت ها جوابگوی حجم این فشار مصرفی نیست. برخی جریاناتِ ناکارآمدِ سلسله مدیرانِ رفاقتی – سفارشی که بدنبال پرستیژ سازی و ارائه آمارهای بی تقوای ِدروغین بودند و موجب نارضایتی مردم شده اند باید برچیده شوند و مدیران جهادی بومی دارای سلامتِ نفس و عمل سکان در دست بگیرند تا خوزستان بعنوان چهارمین استانِ رو آورده به حاشیه نشینی سر درگریبان غم فرو نیاورد. حوزه انتخابیه من به اغلب مناطق کشور آب و برق و نان می دهد حقش گرسنگی، فقر و بیکاری نیست.
    همکاران گرامی هنگامه خردمندی بلوغ و سلوک عقلانیِ منعطف است بر یکایک ما بایسته است با توازنِ آرمانگرایی، واقع بینی و آینده نگری را محقق سازیم امید که یکایک ما برای تحقق شعارهایی که در حوزه های انتخابیه خود سر دادیم با تمام توان مُجدانه تلاش کنیم.
    انشاءالله اعمالمان بهتر ازگذشته و درشأن جمهوریتِ نظام و مردمی که به ما اعتماد نمودند باشد، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.
    سپاسگزارم از همه همکاران گرامی و مردم شریف ایران و حوزه انتخابیه ام.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *