×
آخرین اخبار

علت زیاد شدن عجیب موش‌های پایتخت

  • کد نوشته: 14134
  • ۱۳۹۷-۰۹-۰۱
  • 638 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ رئیس محیط زیست شهرتهران درباره رویت بیشتر موش‌ در سطح شهر تهران گفت: وقتی برای هر موجودی غذای کافی و محیط مناسب فراهم باشد، قطعا تعداد زاد و ولد آن زیاد میشود و چند وقتی است با نحوه مدیریت پسماند ما این قضا را برای آنها فراهم کرده ایم. محمدحسین بازگیر افزود: علت […]

    علت زیاد شدن عجیب موش‌های پایتخت

    دیدگاه نیوز/ رئیس محیط زیست شهرتهران درباره رویت بیشتر موش‌ در سطح شهر تهران گفت: وقتی برای هر موجودی غذای کافی و محیط مناسب فراهم باشد، قطعا تعداد زاد و ولد آن زیاد میشود و چند وقتی است با نحوه مدیریت پسماند ما این قضا را برای آنها فراهم کرده ایم.

    محمدحسین بازگیر افزود: علت این امر در نحوه مدیریت پسماند باز می‌گردد، وقتی در اختیار هر موجودی غذای کافی قرار داده شود و محیط مناسب برای آنها فراهم باشد قطعا جمعیت‌شان زیاد می‌شود و موش‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.
    وی با بیان اینکه در همه نقاط شهر پسماندها در کنار خیابان دیده می‌شوند که رها شده‌اند و این باعث ایجاد مشکل می‌شود، ادامه داد: البته تاکید می‌کنم اینکه این‌روزها موش‌ها بیشتر از گذشته در سطح شهر تهران و در کنار جوی‌ها دیده می‌شوند به دلیل افزایش تعداد آنها نیست و به این دلیل است که ما آنها را بیشتر می‌کنیم، البته شاید هم تعداد آنها زیاد شده باشد و باید از شهرداری پیگیری شود.
    رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه موش همیشه ایام در کنار سکونت‌گاه‌های انسانی بوده و خواهد بود، گفت: نقطه‌ای در دنیا نیست که انسان زندگی کند و موش در آنجا وجود نداشته باشند، اما باید جمعیت آنها کنترل شود و مسئول کنترل و مدیریت موش‌ها در همه شهرها شهرداری‌ها هستند.
    رئیس محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: سیستم فاضلاب شهری تهران مانند دیگر شهرهای بزرگ دنیا نیست، چراکه در شهرهایی مانند لندن سیستم فاضلاب متشکل از یک کانال خدمات‌رسانی است و در چند متری زیر زمین یک محوطه بزرگ وجود دارد و لوله‌های آب، فاضلاب و … از آن می‌گذرد، حتی روان‌‌آب‌های سطحی نیز به این محوطه وارد می‌شوند.
    بازگیر ادامه داد: در شهرهایی که از چنین سیستمی برخوردار هستند، حیوانات موذی مانند موش‌ها نیز در این کانال‌ها حضور دارند و بسیار کمتر در سطح شهر دیده می‌شوند. همچنین راه‌های مبارزه با این حیوانات موذی در این شهرها کاملا مشخص است و در نهایت نیز اگر جمعیت این حیوانات در این مناطق زیاد شود، شهرداری‌ها می‌دانند از چه طریقی و در کجا با این حیوانات موذی مبارزه کنند.
    وی با اشاره به سیستم نصب انشعاب فاضلاب شهری (اگو) تصریح کرد: اما از آنجا که ما از لوله‌هایی استفاده می‌کنیم که این لوله‌ها در حدود ۱۰ الی ۱۱ متر زیر زمین هستند، بنابراین موش‌ها و سایر حیوانات موذی محل زندگی خود را به روی سطح زمین منتقل کرده‌اند و اینکه بیشتر دیده می‌شوند، دلیل بر تعداد بیشتر موش‌ها در کشور ما نیست.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *