×
آخرین اخبار

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان خبر داد:
عامل انسانی دلیل آتش سوزی های جنگلهای کوهدشت

  • کد نوشته: 26380
  • ۱۳۹۹-۰۲-۳۰
  • 671 بازدید
  • مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: عامل انسانی بزرگترین دلیل آتش سوزی در جنگلهای شهرستان کوهدشت است.
    عامل انسانی دلیل آتش سوزی های جنگلهای کوهدشت

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، شیرزاد نجفی در حاشیه جلسه ستاد اطفاء حریق شهرستان کوهدشت که با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار کوهدشت، مدیرکل محیط زیست استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان و سایر مدیران شهرستانی برگزار گردید‌، با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ میلیارد تومان در شش حوزه آبخیز کوهدشت از قبیل حوزه هایی همچون دارابی، درب گنبد، ریکا، کونانی، داوودرشید و اولادقباد هزینه شده است خاطر نشان کرد: در سالجاری نیز در شهرستان کوهدشت و در راستای انجام عملیات اجرایی، پروژه های مهم و مفیدی در خصوص کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک اجرایی خواهد شد.

    وی به ساخت ساختمان اداری منابع طبیعی کوهدشت گریزی زد و افزود: کوهدشت از لحاظ دارا بودن جنگلها و مراتع در سطح استان رتبه چهارم را دارد که متاسفانه طی بررسی های بعمل آمده در ۱۰ سال گذشته نیز بیشترین آتش سوزی ها در این شهرستان اتفاق افتاده است.

    نجفی بارندگی های مطلوب سال گذشته و اوایل سالجاری که منجر به پوشش گیاهی غنی شده را، زنگ خطری برای جنگل ها و مراتع این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: اگر امسال عرصه های ملی کوهدشت مدیریت نشود ممکن است خسارات جبران ناپذیری به جنگلهای این شهرستان وارد شود که جایگزینی آن بسیار سخت می باشد.

    مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در ادامه تصریح کرد: عامل انسانی دلیل اصلی آتش سوزی در سطح جنگلها و مراتع کوهدشت است که ۷۰ درصد این آتش سوزی ها نیز عمدی بوده اند.

    این مقام مسئول بیان کرد: تدابیر لازم برای مقابله با آتش سوزی از قبیل احداث آتش بُر در نقاط حساس، شناسایی نقاط بحرانی، بکار گیری دیده بان و… اتخاذ شده؛ اما با این تفاسیر سرعت عمل در حریق، پیشگیری از حریق و اطلاع رسانی به موقع از فاکتورهای مهم مقابله با حریق است.

    شیرزاد نجفی در بخش دیگری از سخنان خود عدم وجود پاسگاه حفاظتی در بخش های مختلف شهرستان کوهدشت را چالش برانگیز دانست و خطاب به مسئولین شهرستان و مدیر کل محیط زیست استان اظهار کرد: جایگاه دفن زباله در منطقه جنگلی، زیبنده این شهرستان نیست که امیدوارم با همت مسئولین شهرستانی و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، مکان مناسبی برای این مهم جانمایی شود.

    وی در پایان فرهنگ سازی توسط مسئولین شهرستان برای مردم بومی در راستای صیانت از جنگلها را امری بسیار مهم تلقی کرد و اظهار داشت: دهیاران به وظیفه اصلی خود که حفاظت از اراضی ملی است عمل نموده و اداره منابع طبیعی را در راستای حفاظت از جنگلها و مراتع، خودداری از تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان و جلوگیری از ذغال گیری یاری نمایند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *