×
آخرین اخبار

سقوط مرگبار دختر ۳ساله از برج ۱۲طبقه!

  • کد نوشته: 13938
  • ۱۳۹۷-۰۸-۲۰
  • 640 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ دختربچه سه‌ساله‌ای در پی غفلت والدینش از پنجره طبقه ششم یک برج به خیابان سقوط کرد و جان خود را از دست داد. ساعت ٢٣روز جمعه هجدهم آبان را نشان می‌د‌اد که صدای فریادهای مردی جوان ساکنان برج بهمن و اهالی یکی از خیابان‌های بولوار آموزگار را به بیرون از خانه‌هایشان کشاند. اهالی […]

    سقوط مرگبار دختر ۳ساله از برج ۱۲طبقه!

    دیدگاه نیوز/ دختربچه سه‌ساله‌ای در پی غفلت والدینش از پنجره طبقه ششم یک برج به خیابان سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

    ساعت ٢٣روز جمعه هجدهم آبان را نشان می‌د‌اد که صدای فریادهای مردی جوان ساکنان برج بهمن و اهالی یکی از خیابان‌های بولوار آموزگار را به بیرون از خانه‌هایشان کشاند. اهالی این برج ١٢طبقه و دیگر ساکنان محل که از سر کنجکاوی به خیابان آمده بودند، با دیدن صحنه دل‌خراشی که پیش رویشان قرار داشت، شوکه شدند. مردی جوان بر بالین دختر‌بچه‌ای خردسال نشسته بود و فریاد می‌زد. در این لحظه چند نفر از همسایه‌ها به سراغ او رفتند تا شاید بتوانند قدری او را آرام کنند. یکی از همسایه‌ها با مرکز فوریت‌های اورژانس ١١۵تماس گرفت و طولی نکشید که پای عوامل امدادی به محل حادثه باز و بدن بی‌جان این دختربچه خردسال به بیمارستان منتقل شد.
    با توجه به شدت صدمات وارده بر اندام این طفل معصوم، متأسفانه نیمه امیدی هم که در دل تکنسین‌های اورژانس ١١۵وجود داشت کور شد و این دختر‌بچه خردسال در داخل آمبولانس آسمانی شد.

    آغاز تحقیقات قضایی
    با اعلام فوت این دختر‌بچه خردسال گروهی از مأموران انتظامی کلانتری محل به بیمارستان مراجعه کردند و با تشکیل پرونده فوت مشکوک این طفل معصوم را به بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گزارش کردند.با اعلام این خبر به مقام قضایی بلافاصله قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد و گروه جنایی‌اش در بیمارستان حاضر شدند و بررسی‌های خود را درباره این پرونده آغاز کردند.
    تحقیقات اولیه این پرونده حاکی از آن بود که متوفی دختر‌بچه‌ای سه‌ساله است که از طبقه ششم یک برج ١٢طبقه مسکونی به خیابان سقوط کرده و به دلیل شدت صدمات وارده جانش را از دست داده است.
    پدر این کودک خردسال که از این حادثه دچار تألمات شدید روحی و روانی شده بود در مواجه با قاضی احمدی‌نژاد درباره آنچه در خانه‌شان رخ داده بود گفت: «‌همسر و فرزند دیگرم به خانه پدرش رفته بودند و این بچه چون وابستگی شدیدی به من داشت، با من در خانه ماند. برای مدت کوتاهی به سرویس‌بهداشتی رفتم. وارد پذیرایی شدم متوجه شدم که صدایش نمی‌آید. چند مرتبه او را صدا زدم اما پاسخی نشنیدم. پنجره اتاق خواب باز بود و باد پرده آن را تکان می‌داد. پای پنجره رفتم که دیدم دخترم به پایین سقوط کرده است. نمی‌دانم چطور پله‌ها را از سر گذراندم و خود را به خیابان رساندم. بدنش سرد شده بود و نفس نمی‌کشید. دیگر نفهمیدم چه شد.»

    اظهارات شاهدان در صحنه 
    یکی از ساکنان برج بهمن که از شاهدان این صحنه دل‌خراش بوده است در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: «ساعت حدود ٢٣:٣٠‌بود که صدای فریادهای کمک‌ کمک فردی در خیابان مرا به پشت پنجره کشاند. در خیابان مردی جوان که لباس‌های خانه بر تن داشت را دیدم که مدام به این طرف و آن طرف می‌دوید و فریاد می‌زد، او با صدای بلند گریه می‌کرد. کمی که دقت کردم متوجه وجود یک کودک شدم که کف خیابان افتاده بود. کم‌کم دیگر همسایگان و اهالی خیابان هم آمدند و دور این مرد جوان را گرفتند. زمانی نگذشته بود که آمبولانس در محل حادثه حاضر شد و کودک حادثه دیده را با خود به بیمارستان برد. صبح روز گذشته متوجه شدم که این حادثه دیشب برای یکی از ساکنان طبقه ششم این برج رخ داده که متأسفانه دختر خردسالش از پنجره اتاق خواب سقوط کرده و فوت شده است.»

    یک سهل‌انگاری عجیب
    روز گذشته پیکر پاک این دختر‌بچه سه‌ساله با دستور بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد به پزشکی قانونی منتقل شد و قاضی احمدی‌نژاد نیز به همراه گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی راهی محل این حادثه شدند.بررسی‌ها در اتاقی که کودک از پنجره آن به پایین سقوط کرده، بیانگر آن بود که این اتاق در واقع اتاق خواب والدین بوده است و یک تخت‌خواب دو‌نفره در کنار پنجره آن قرار داشته که اجازه دسترسی به لبه پنجره را برای این کودک مهیا ساخته است.قاضی احمدی‌نژاد در حاشیه بررسی محل حادثه به خبرنگار ما گفت: «‌پدر متوفی اذعان داشته است که کودکش چند‌بار دیگر نیز پای پنجره رفته و آن را باز کرده که با دخالت او و همسرش از بروز حادثه جلوگیری شده است.»اما طبق گفته بازپرس ویژه قتل دادسرای مشهد نکته حائز اهمیت در این حادثه نداشتن حفاظ برای پنجره‌های این برج بوده است که اگر قطعه‌ای و یا توری در مقابل این پنجره وجود داشت هیچ‌گاه چنین حادثه تلخی رخ نمی‌داد.قاضی احمدی‌نژاد در ادامه ضمن هشدار به شهروندانی که ساکن ساختمان‌های بلند‌مرتبه و برج‌های مسکونی هستند، از آن‌ها خواست که از گذاشتن صندلی، مبل، تخت‌خواب و یا هر وسیله‌ای که کودکان بتوانند از آن بالا بروند در کنار پنجره‌ها خودداری کنند تا دیگر شاهد این حوادث دل‌خراش نباشیم.وی ادامه داد: علاوه بر این اهالی ساختمان‌های بلند‌مرتبه و معمارانی که در ساخت و ساز این سازه‌های عظیم فعالیت دارند، توجه داشته باشند که حتما برای پنجره‌ها حفاظ درنظر بگیرند بگیرند. . تا در چنین مواقعی جلوی حادثه گرفته شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *