×
آخرین اخبار

ساخت بزرگترین و تخصصی‌ترین مدرسه اوتیسم کشور

  • کد نوشته: 17231
  • ۱۳۹۸-۰۵-۲۶
  • 2010 بازدید
  • دیدگاه نیوز / سرپرست بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شعبه اصفهان گفت: بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان اقدام به ساخت بزرگترین و تخصصی‌ترین مدرسه اوتیسم کشور در استان اصفهان کرده است. صفاری گفت: از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ کلنگ ساخت این مدرسه زده شده و از فروردین ۱۳۹۶ عملیات ساخت به طور رسمی اغازشده و تا کنون […]

    ساخت بزرگترین و تخصصی‌ترین مدرسه اوتیسم کشور

    دیدگاه نیوز / سرپرست بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شعبه اصفهان گفت: بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان اقدام به ساخت بزرگترین و تخصصی‌ترین مدرسه اوتیسم کشور در استان اصفهان کرده است.
    صفاری گفت: از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ کلنگ ساخت این مدرسه زده شده و از فروردین ۱۳۹۶ عملیات ساخت به طور رسمی اغازشده و تا کنون این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. مدرسه اوتیسم واقع در شهرک ولیعصر اصفهان و جنب بیمارستان میلاد است.
    سرپرست بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شعبه اصفهان ادامه داد: این مدرسه ۲ هزار و ۷۰۰ متر زیربنا و ۲ هزار و ۲۰۰ متر ساخت دارد و برای ساخت آن ۴۰ میلیارد ریال تا کنون هزینه شده و ۲۰ میلیارد ریال دیگر هزینه لازم دارد. این مدرسه ۲۴ کلاس درسی، ۱۰ اتاق اداری، ۴ اتاق هواساز موتورخانه مرکزی سالن ورزشی و سالن اجتماعات دارد.
    صفاری تاکید کرد: طبق امار حدود ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در اصفهان وجود دارد که این فقط تعداد افرادی است که شناسایی شده اند. در کل کشور نیز ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار مبتلا به اوتیسم وجود دارد که حدود ۸۰۰۰ نفرشان شناسایی شده اند.
    او تصریح کرد: ۶۰۰ نفر از این افراد در اصفهان از این مراکز اموزشی استفاده می‌کنند که درمقایسه با امار کل مبتلایان واقعا با کمبود فضای اموزشی رو به رو هستیم و این لزوم ساخت مدارسی این چنین را بیش از پیش بیان می‌کند. هم چنین از ۱۰ مرکز اوتیسم درسطح استان ۳ مرکز مربوط به شهر اصفهان و مابقی مربوط به شاهین شهر خمینی شهر لنجان فلاورجان شهرضا و کاشان است.
    سرپرست بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شعبه اصفهان اظهارکرد: در هر کلاس درسی که ۷۰ تا ۱۰۰ متر دارد فقط ۳ الی ۷ نفربه صورت متغیر می توانند حضور داشته باشند چون این افراد به دلیل حساسیت‌های بالا نسبت به محیط به فضای بیشتر اموزشی نیاز دارند. به همین دلیل و با توجه به اینکه هزینه ساخت این چنین مدرسه‌هایی بسیار بیشتر از ساخت مدرسه‌ های عادی است این بنیاد برای تکمیل این مدرسه و ساخت مدرسه‌های دیگری از این دست به کمک خیرین و مدرسه سازان بزرگوار نیاز دارد.
    صفاری با بیان این نکته که استان اصفهان بعد از استان تهران بیشترین میزان اوتیسم را دارد گفت: این شد که بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان اقدام به ساخت مدرسه‌ای هماهنگ با استاندارد‌های جهانی همراه با پرسنل اموزش دیده کرده است.
    او گفت: این افراد از بهره‌ی هوشی متفاوت و حتی‌ ای کیوی بالاتری برخوردار هستند و توانایی انجام محاسبات سخت ریاضی را دارند و اگر اموزش ببینند می‌توانند در زمینه‌های هنری و خلاقیت فعال باشند. ما نباید انها را به چشم بیمار ببینیم انها فقط نیاز به اموزش‌های متفاوتی دارند.
    سرپرست بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شعبه اصفهان تاکید کرد: در این مرکز برای ۲۰ تا ۳۰ نفرمربی وهمچنین پرسنل اداری اشتغال پایدارایجادمی شود. دراین مرکز همه مصالح وامکانات باید مطابق باشرایط این عزیزان باشدازجمله رنگ ساختمان که ازرنگ‌های خنثی استفاده شود، چون این افراد به محرک هاواکنشی فراترازحدمعمول دارند چراکه این بیماری یک اختلال رشدی است که بارفتار‌های ارتباطی وکلامی غیر طبیعی نمودپیدامی کندویادگیری ومهارت‌های ارتباطی راتحت تاثیرقرارمی دهد.
    صفاری درباره مهم‌ترین اقدامات بنیاد نیکوکاری گفت: افتتاح بزرگترین هنرستان تخصصی کشاورزی کشوردرمراغه درسال ۹۶، ساخت دبستان درسال ۹۵ درمراغه، کلنگ زنی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست ومرکزدرمانی سبحان ۲ دراصفهان درسال ۹۷، ساخت مدرسه تمام هوشمنددرمنطقه‌ی محروم محمود اباد فارس، کلنگ زنی مدرسه ویژه‌ی معلولان درشهر تبریز و افتتاح درمانگاه شبانه روزی سبحان ۲ درسال ۹۸ دراصفهان و… ازدیگراقدامات این بنیاداست.
    او ادامه داد: این مجموعه باافتتاح کارگاه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانواردراقصی نقاط کشورمانندکارگاه چرم دراستان البرز کارگاه قالی بافی درکرمانشاه کارگاه چوب درشیرازسوزن دوزی دریزدو… درجهت توانمندکردن اقشارضعیف جامعه به خصوص زنان نان اورگام برداشته است وبه جهت توانمندی کودکان تحت پوشش بابرگزاری کلاس‌های اموزشی نظیر کلاس‌های هنری اموزش درسی و ورزشی و بابرگزاری اکادمی فوتبال درجهت هرچه پربارترکردن اینده‌ی کودکان تحت پوشش خود عمل می‌کند.
    صفاری سرپرست بنیادنیکوکاری دست‌های مهربان شعبه‌ی اصفهان درپایان افزود:این بنیادهمواره علاوه برحمایت‌های مستمرازخانواده‌های تحت پوشش خود بابرگزاری کمپین‌هایی باشعارمن یک نارنجی هستم همواره کوشیده است که درکنارمردم محروم شهر‌های کم برخوردارنظیر سیستان وبلوچستان گچساران یامردم اسیب دیده درحوادث طبیعی نظیرزلزله زدگان کرمانشاه وسیل زدگان استان‌های گلستان لرستان وخوزستان باشد تاگام دیگری درجهت رسالت‌های انسان دوستانه خودبردارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *