×
آخرین اخبار

خوزستان این روزها برای زندگی کردن مبارزه می‌کند/ بحران سیلاب خوزستان نتیجه تصمیمات غلط است

  • کد نوشته: 15109
  • ۱۳۹۸-۰۱-۲۵
  • 609 بازدید
  • رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به این‌که عدم اقدام به موقع در رهاسازی آب سدها باعث افزایش خسارت در استان شده است، گفت: پیش‌بینی‌ها و تصمیمات غلط در دو مرحله‌ آبگیری و رهاسازی آب سدهای کرخه و دز باعث افزایش خسارات در استان شده است وزارت نیرو باید پاسخگو باشد.

    خوزستان این روزها برای زندگی کردن مبارزه می‌کند/ بحران سیلاب خوزستان نتیجه تصمیمات غلط است

    به گزارش دیدگاه نیوز،  قاسم ساعدی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارات سیل اخیر در استان‌های کشور، بیان کرد: خوزستان این روزها برای زندگی کردن مبارزه می‌کند، خوزستانی که خود به کشور زندگی می‌بخشد امروز برای زنده ماندن باید خون بگرید. خوزستان یعنی سینه‌سپر کردن در برابر گلوله‌های دشمن و ایستادگی در برابر سیل بی‌تدبیری‌ها. تاریخ خواهد نوشت که فرزندان کرخه با تشکیل زنجیره انسانی با سیل مقابله کردند.

     

    وی در ادامه اظهار کرد: بحران سیلاب خوزستان بیش از آنکه طبیعی باشد نتیجه تصمیمات غلط و پیش‌بینی اشتباه در مرحله‌ی آبگیری و رهاسازی آب سد کرخه و دز است. ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها، عدم تامین حق‌آبه تالاب‌ها، عدم لایروبی رودخانه‌ها و تخریب محیط زیست همگی از عوامل موثر در سیلاب است. همه این موارد از مسئولیت‌های ذاتی دولت است.

     

    نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس داده‌های علمی، پیش‌بینی هواشناسی و بارش‌ها قابل انجام است. عدم اطلاع و آگاهی از میزان ورودی آب سدها و ذخائر آنها و همچنین ظرفیت رودخانه‌ها و عدم اقدام به موقع در رهاسازی آب ذخیره شده باعث چنین سیلابی در استان شده است. ضروری است که مقصرین این امر تحت تعقیب قرار بگیرند.

     

    ساعدی در ادامه تاکید کرد: پیش‌بینی هواشناسی وقوع این بارش‌ها را از قبل اعلام کرده بود. وزارت نیرو چرا آب سدها را رها نکرده است؟ چرا ستاد حوادث غیرمترقبه با وجود این‌که از بهمن‌ماه و اسفندماه این بارش‌ها پیش‌بینی شده بود اقدامات لازم را انجام نداده است. چرا وزارت کشور مانع اطلاع‌رسانی به موقع به مردم شده است به بهانه این‌که مردم نگران نشوند و سفرهای نوروزی کاهش نیابد. ما انتظار داریم کمیته تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و بی‌برنامگی وزارت نیرو برای رهاسازی آب سد را بررسی کند.

     

    نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: پرداخت خسارت مردم، دامداران و کشاورزان باید در اولویت کار باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *