×
آخرین اخبار

توصیه هایی به شهردار منطقه

  • کد نوشته: 25098
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۷
  • 560 بازدید
  • شهردار یک منطقه شهری باید یک شخصی کارآمدتر از حتی شهردار مرکزی آن شهر باشد؛ زیرا شهرداری هر منطقه ای در صف مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارد و طبیعی است وقتی خط مقدم ضعیف باشد خود به خود نوک پیکان انتقادات روانه شهردار مرکزی می شود.
    توصیه هایی به شهردار منطقه

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، شهرام شرفی/شهردار یک منطقه شهری باید یک شخصی کارآمدتر از حتی شهردار مرکزی آن شهر باشد؛ زیرا شهرداری هر منطقه ای در صف مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارد و طبیعی است وقتی خط مقدم ضعیف باشد خود به خود نوک پیکان انتقادات روانه شهردار مرکزی می شود.

    شهردار بودن یک منصب صرفاً اداری نیست؛ شهردار یک نیروی عملیاتی و میدانی و اجرایی است؛ به همین علت شهردار هر منطقه ای، باید خودش هرچند روز یک بار از همه منطقه کاری اش بازدید و سرکشی داشته باشد و نقاط ضعف موجود کاری مثلاً در خیابانها و پارکهای منطقه خودش را شناسایی و تلاش کند آنها را رفع کند.

    هرچقدر شهردار یک منطقه کارآمدتر و توانمندتر باشد شهردار مرکزی یک شهر با خیال آسوده تری فرصت برنامه ریزی کلان و تقویت نظام هماهنگی و نظارت بر شهرداران مناطق را خواهد داشت.

    اما وقتی شهردار یک منطقه حتی توانایی برنامه ریزی برای جمع آوری زباله های منازل شهروندان را نداشته باشد نتیجه اش این می شود که انتقادات شهروندان به صورت مستقیم روانه شهردار مرکزی می شود و شهردار مرکزی مجبور می شود عمده نیرو و انرژی خود را صرف ورود مستقیم به حوزه های کاری شهرداران مناطق کند تا مشکل شهروندان رفع شود.

    از این روست که هم شورای اسلامی شهرها و هم شهرداران مرکزی باید به این نکته توجه کنند که افرادی به عنوان شهرداران مناطق منصوب شوند که حتی از شهردار مرکزی آن شهر هم قوی تر باشند تا کار مدیریت و هماهنگ بخشی و نظارت شهردار مرکزی هم راحت تر شود.

    زنده یاد علی محمد ساکی، شهردار فقید و پیشین شهر خرم آباد، خودش شخصاً از خیابانها به صورت پیاده روی بازدید می کرد؛ نقاط ضعفهای احتمالی را می نوشت و به سرعت پیگیری می کرد تا مشکل مربوطه رفع شود.

    شهردار یک منطقه باید با معتمدان محلی هر محله ای ارتباط مستمر و جلسات منظم داشته باشد؛ همچنین شهردار یک منطقه باید فعالان رسانه ای ساکن منطقه خود را شناسایی کرده (با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و خانه مطبوعات و رسانه های استان) و با آنها جلسات منظم هم فکری و مشورت پذیری داشته باشد.

    شهردار هر منطقه باید همچنین با تشکلها و سازمانهای مردم نهاد حوزه کاری توسعه شهری، به صورت منظم جلسات برگزار کند تا بتواند در تصمیم گیریهایش، نقش مشورتهای تخصصی و عالمانه و دلسوزانه را هم تقویت کرده و افزایش بدهد.

    شهردار یک منطقه باید یک ساز و کار ارتباط مستقیم شهروندان با شخص خودش را طراحی و پیاده سازی کند تا دسترسی شهروندان منطقه به شهردار منطقه، یک دسترسی سهل و آسان باشد و شهروندان بتوانند به قید فوریت، مشکلات شهری را به شهردار منطقه منتقل کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *