×
آخرین اخبار

ترامپ باز هم مسأله ساز شد

  • کد نوشته: 3226
  • ۱۳۹۶-۰۳-۱۲
  • 916 بازدید
  • دیدگاه نیوز / رئیس جمهور حاشیه ساز آمریکا، خروج این کشور از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد. این در حالیست که در پی تصمیم جنجالی ترامپ، این بار هم فرمانداران چند ایالت مهم، حاضر به اجرای تصمیم وی نشده اند. به گزارش دیدگاه نیوز، ترامپ که در عرصه بین المللی به گرفتن […]

    ترامپ باز هم مسأله ساز شد

    دیدگاه نیوز / رئیس جمهور حاشیه ساز آمریکا، خروج این کشور از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد. این در حالیست که در پی تصمیم جنجالی ترامپ، این بار هم فرمانداران چند ایالت مهم، حاضر به اجرای تصمیم وی نشده اند.

    به گزارش دیدگاه نیوز، ترامپ که در عرصه بین المللی به گرفتن تصمیمات غیرمتعارف شهره است بار دیگر جهان را شوکه کرد، وی در پیامی از کاخ سفید اعلام کرد: برای اجرای وظیفه‌اش در محافظت از آمریکا و مردم کشورش، خروج از معاهده جهانی پاریس را اعلام می‌کند.

    وی این معاهده را به ضرر اقتصاد و مردم آمریکا دانست و اظهار کرد، مذاکره برای یک معاهده جدید را آغاز خواهد کرد.

    اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که توافق پاریس را امضاء کرده بود، با شنیدن خبر خروج ترامپ از این توافق گفت که دولت آمریکا به چند کشوری پیوسته که از قبول آینده سر باز می‌زنند.

    همچنین در پی اعلام پیام جنجالی ترامپ سران کشورها فرانسه، آلمان و ایتالیا با انتشار بیانیه‌ مشترکی به تصمیم واشنگتن برای خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس واکنش نشان دادند. این کشورها ضمن ابراز تاسف نسبت به خروج دولت ترامپ از توافق آب‌ و هوایی سال ۲۰۱۵ پاریس تاکید کرده‌اند که این توافق قابل مذاکره مجدد نیست.

    همچنین به نقل از آسوشیتدپرس، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف نسبت به این تصمیم دولت آمریکا، از آن به عنوان “یکی از نا امید کننده‌ ترین تصمیمات” سیاسی یاد کرد.

    در پی این تصمیم کاخ سفید برخی ایالت های آمریکا ساز مخالف با تصمیم ترامپ زدند. به گزارش هیل، فرمانداران ایالت های کالیفرنیا، واشنگتن و نیویورک که یک پنجم اقتصاد آمریکا را در اختیار دارند به طور مشترک اعلام کردند که به رغم اعلام ترامپ مبنی بر خروج ایالات متحده از توافق پاریس، آن ها به این توافق پایبند می مانند.

    گفتنی است، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵، ۱۹۵ کشور در پایان نشستی در پاریس، کنوانسیون سازمان ملل در مورد مقابله با تغییرات اقلیمی – موسوم به پیمان پاریس – را با هدف تلاش در راستای کاهش میزان آلودگی ناشی از گازهای گلخانه‌ای امضا کردند. براساس این پیمان، میزان تولید گازهای کربنی باید در حدی باشد که تا گرمایش زمین تا سال ۲۰۵۰ از دو درجه بیشتر نشود. 

    .

    .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *