×
آخرین اخبار

تحریم قطر؛ فرافکنی عربستان

  • کد نوشته: 3514
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۲
  • 986 بازدید
  • پرویز دیوید خسروی نوشت: وقتی خلیفه خود خوانده در باتلاق یمن گرفتار می شود و تحت فشار و نکوهش آل و دودمان خود قرار می گیرد. لذا پدر خوانده کشورهای عربی جهت اعاده حیثیت؛ قطع رابطه با قطر را مستمسک خشم خود قرار می دهد اما بی شک پدر خوانده به کاهدان زده چرا که ………

    تحریم قطر؛ فرافکنی عربستان

    به قلم پرویز دیوید خسروی

    دیدگاه نیوز / در پی بحران قطع رابطه دیپلماتیک  قطر توسط اعضای شورای همکاری خلیج فارس به رهبری پادشاه جهان و خلیفه خودخوانده مسلمین  پدر خوانده  شیخ سلمان تمام توجهات بسمت حاشیه نشین های ابهای نیلگون خلیج همیشه فارس و خاورمیانه معطوف گردید.  
    بی شک سناریوی این بحران به درخواست پدر خوانده و طراحی امریکا برای کمک به سرخوردگی های  عربستان در مجامع جهانی صورت پذیرفته است.  
    عربستان سالهاست به مدد  درآمدهای نفتی و سیل خروشان زوار خانه خدا ثروت افسانه ای بدست اورده ولی ازاین ثروت نتوانست وجه و اعتباری در جهان کسب کند. 
    عربستان همیشه ایران را سد عبور خودنمایی سیاسی وعرض اندام در محفل بین المللی و قدرت نمایی خود می داند. 
    در پی شکست تلاش ها و دسیسه های پدر خوانده در  تبانی با هیلاری کلینتون  برای حمله به ایران و موفقیت نسبی  ایران در موضوع هسته ای و تثبیت مثبت جایگاه ایران در خاورمیانه خلیفه خود خوانده مسلمین بسیار ناراحت بود و بدنبال ابراز وجود و خودنمایی بین المللی با جلب رضایت اوباما با اهدا دلارها و تطمیع سازمان ملل، از انجایی که پدر خوانده خود را خلیفه مسلمین می داند به یمن حمله می کند خلیفه با مقاومت مردم در باتلاق یمن گرفتار آمده و تحت فشار و نکوهش  آل و و دودمان خود و اعضای شورای همکاری خلیج فارس قرارمی گیرد قطع رابطه با قطر یک فرافکنی از پیش طراحی شده به سبک امریکایی ها برای برون رفت از منجلاب یمن است.

    عربستان با حمله به یمن قصد قدرت نمایی و پادشاهی و خلافت حهان اسلام را داشت. 
    عربستان کشورهای حاشیه خلیج فارس را بخشی از سرزمین خود و خود را خلیفه و روسای انها را امیر و والی آن نواحی می‌داند و استقلال آنها را به رسمیت نمی شناسد حاکمان حاشیه خلیح فارس امرای بلاد خلیفه سلمان هستند.  
    عربستان با دسیسه تازه علیه قطر قصد خروج از بحران یمن را دارد. 
    عربستان بعد از رسوایی شکست در یمن با ایحاد بحران و تنش در قطر قصد خودنمایی دیپلماتیک و حفظ آبرو دارد، مطمئن باشید این فقط تلنگری بیش نیست و فقط جنبه اظهار وجود سیاسی و مانور دیپلماتیک خلیفه است. 
    عربستان با بحران در قطر قصد اعتلای قدرت نمایی و تجلی  اقتدار سیاسی خود را در منطقه دارد. 
    عربستان از حضور دیپلماتیک ایران در منطقه و جهان به خشم آمده و برای تسکین و خودنمایی از قطر بعنوان طعمه بهانه گیری کرده است. ضمن اینکه قطر متوجه مداخلات و سیاست های مداخله​ گرایانه آل سعود و شیطنت های آنها در عرضه جهانی هستند. 
    وقتی یک رسانه معتبر عربی در قطر عربستان را بعنوان زاینده و حامی داعش معرفی کند و مداخلات در سوریه آل سعود را برملا کند بایستی برای قطر دسیسه چید.
    حمایت مالی قطر از جنبش حماس و اعضای آن که موجب ناخرسندی رژیم اشغالگر بود توسط ترامپ در نشست اخیر توصیه و تاکید گردید که بایستی از کشور اخراج شوند. با ایران بعنوان بزرگترین مانع خودنمایی آل سعود بایستی قطع رابطه بشود و این نیز در دستور ترامپ به شیخ سلمان بود. 
    اخراج جمعی از اخوان المسلمین مصری پناهنده در قطرکه مخالف سیاست های مداخله گرانه ریاض در کشورشان هستند. اخراج مخالفان شورای همکاری خلیج فارس از کشور؛  دیگر بهانه آل سعود از قطر است. شبکه خبری الجزیره بدلیل افشای دسیسه های شورای همکاری خلیج فارس به رهبری آل سعود و با توجه به ماهیت عربی این رسانه آل سعود بسیار از ادامه فعالیت آن ناخرسند هستند. 
    بی شک پدر خوانده به کاهدان زده
    وجود مرز مشترک قطر با ایران بزرگ و حمایت ترکیه از این کشور تلنگر خلیفه راه بجایی نخواهد برد و قطر در صورت باز کردن آغوش بسمت ایران و ترکیه بدون هیچ گونه تاثیر قابل ملاحظه استراتژیکی بر سیاستهای داخلی و خارجی این کشور از این بحران عبور خواهد نمود و شکست و رسوایی دیپلماتیک دیگری  برای ریاض بهمراه خواهد اورد. 

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *