×
آخرین اخبار

بیانیه همایش شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان ، شهدای انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی و مدافعین حرم اسفند ماه ۹۷ به میزبانی دشت آزادگان و هویزه

  • کد نوشته: 14891
  • ۱۳۹۷-۱۲-۲۳
  • 2322 بازدید
  • قریب به ۱۰۰ سال پیش مردم عرب خوزستان به تبعیت از فتوای مراجع تقلید نجف اشرف به جنگ استعمارگر شتافتند و حماسه ای به یاد ماندنی را در تاریخ به ثبت رساندند

    بیانیه همایش شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان ، شهدای انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی و مدافعین حرم اسفند ماه ۹۷ به میزبانی دشت آزادگان و هویزه

    بیانیه همایش شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان ، شهدای انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی و مدافعین حرم اسفند ماه ۹۷

     

                بسم الله الرحمن الرحیم

     

    یا ایها الذین آمنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم ( محمد/۷ )

     

    حماسه بزرگ جهاد عشایر عرب خوزستان در برابر استعمارگر پیر به نام آوازه بریتانیا در جنگ جهانی اول ، سند شجاعت و غیرت و ایمان این مردمان به اسلام و مذهب تشیع و وطنشان میباشد .

     

    قریب به ۱۰۰ سال پیش مردم عرب خوزستان به تبعیت از فتوای مراجع تقلید نجف اشرف به جنگ استعمارگر شتافتند و حماسه ای به یاد ماندنی را در تاریخ به ثبت رساندند .

     

    در باور استعمارگر انگلیس نمی گنجید که مردمان عادی، بدون کوچکترین تجهیزات نظامی سد راه ارتش بریتانیا شوند، آنان به طمع تصرف خاک ایران ، خواب شیرین دیده بودند اما این عشایر و قبایل عرب خوزستانی بودند که خواب شیرین آنان را بر هم زدند .

     

    استعمار جهانی پس از مدتی با لباس مبدل ، قصد تجاوز به خاک ایران را داشت تا بار دیگر همین مردم تاریخ اجداد و گذشتگان خود را تکرار کنند و در دفاع مقدس ، تاریخی دیگر را رقم زدند .

     

    جوانان عرب خوزستانی همچون سردار شهید علی هاشمی عَلَم مبارزه با رژیم بعثی را برافراشته و خط مقدم جبهه مبارزه با استعمار جدید شده اند .

     

    وقتی که استکبار و استعمار از تسلط بر خاک ایران و جدا کردن مردم از مرجعیت ناامید شد ، عقیده و مذهب همین مردم را نشانه رفت ولی اینبار جوانانی چون سردار سید عمار موسوی ، سردارجبار عراقی ، سردار حسونی زاده و سردار غوابش و دیگر شهیدان با پیروی از فتوای مراجع تقلید ، خط مقدم نبرد با گروه تکفیری را از آن خود کردند .

     

    ایثار ،شجاعت ، شهامت و مردانگی مردم عرب خوزستان که به پیروی از مراجع تقلید ، مبارزه با استعمار و استکبار را سرلوحه خود قرار داده اند ، که از خاک میهن دفاع کنند ، نشان از اخلاص مردم است که طبعاً ضمن بیعت مجدد با مقام عظمای ولایت مطالباتی خواهند داشت .

     

    ۱_  دیدار با مقام معظم رهبری از مطالبات به حق مردم عرب خوزستان است.

     

    ۲_ با توجه به وجود منابع غنی نفتی و زمین های حاصلخیز و همچنین پتانسیل اقتصادی در منطقه تقاضای توجه ویژه دولت مدار را خواهانیم .

     

    ۳_ قانون اساسی کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان قانون مادر و مرجع ، احترام و عمل به آن از واجب واجبات و صیانت خون شهداء می باشد ، لذا تقاضای اعمال اصل ۱۵ آن قانون در زمینه آموزش را داریم.

     

    ۴_ با توجه به تعدد قومیت ها در استان خوزستان انتظار می‌رود در اشتغال و میدان دادن از تمام قومیت ها، مساوات در نظر گرفته شود .

     

    ۵_ با توجه به اینکه واقعه جهاد عشایر عرب خوزستان ، نقطه عطفی در مبارزه با استکبار جهانی است انتظار می رود این واقعه به طور رسمی در تاریخ و تقویم کشور ذکر شود .

     

     

           والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

     

     

    ستاد مردمی اولین همایش شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان اسفند ماه ۹۷ (دشت آزادگان و هویزه )

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *