اخبار ویژه

  • شناسه : 18793
  • 25 نوامبر 2019 - 10:51
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
بسته‌های دلجویی از کاربران اینترنتی
بسته‌های دلجویی از کاربران اینترنتی

بسته‌های دلجویی از کاربران اینترنتی

خبر روز/با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، پس از قطع اینترنت در روزهای گذشته، با اختصاص یک گیگ اینترنت رایگان و اضافه کردن به بسته‌های اینترنتی به تعداد روزهای قطعی اینترنت تصمیم به دلجویی و جبران خسارت کاربران اینترنتی گرفتند. در روزهای قطعی اینترنت بین‌الملل طی روزهای اخیر که […]

خبر روز/با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، پس از قطع اینترنت در روزهای گذشته، با اختصاص یک گیگ اینترنت رایگان و اضافه کردن به بسته‌های اینترنتی به تعداد روزهای قطعی اینترنت تصمیم به دلجویی و جبران خسارت کاربران اینترنتی گرفتند.

در روزهای قطعی اینترنت بین‌الملل طی روزهای اخیر که پس از بروز ناآرامی‌ها و در راستای جلوگیری از سواستفاده اغتشاشگران از این ابزار ارتباطی اتفاق افتاد، اگرچه وب‌سایت‌های ایرانی با بهره‌گیری از سرورهای داخلی به فعالیت ادامه می‌دهند، اما بسیاری از کاربران اینترنت، از دانشجویان و برنامه‌نویسان تا کسب‌وکارهای کوچک که فعالیتشان در بستر شبکه جهانی اینترنت جریان داشته، با مشکلات بسیاری مواجه و بعضا متحمل ضررهای جبران‌ناپذیری شدند.

از طرفی کاربرانی که از اینترنت خود را از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی دریافت می‌کردند، در روزهای گذشته تنها به سایت‌های داخلی دسترسی داشتند که با توجه به استفاده این سایت‌ها از شبکه ملی اطلاعات و نیم‌بها بودن تعرفه اینترنت در این سایت‌ها و قطع بودن اینترنت جهانی که همواره بخش اعظمی از حجم اینترنت کاربران را شامل می‌شد، نتوانستند استفاده چندانی از بسته‌های اینترنتی و حجم مصرف منصفانه خود کنند.

به همین دلیل محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – درباره این که مشترکینی که بسته‌های مدت‌دار مثلا یک هفته‌ای خریداری کرده‌اند و در زمان قطع اینترنت قادر به مصرف بسته خود نشده‌اند، گفت: به اپراتورها ابلاغ کرده‌ایم که مدت زمان قطعی اینترنت را به مدت اعتبار بسته‌ها اضافه کنند.

پس از این اظهارات، سیدمجید صدری – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران- هم با اشاره به قطعی ایجادشده در اینترنت بین الملل در کشور اعلام کرد مانده FUP (حجم مصرف منصفانه) مجاز مصرف‌نشده مشتریان در ماه جاری به ماه بعد انتقال می‌یابد و همچنین ۱۰ روز به مدت اعتبار قرارداد مشتریان اینترنت پرسرعت افزوده می‌شود.

آذری جهرمی هم‌چنین ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل قطع اینترنت و مشکلات ناشی از آن، اعلام کرده که برخی خسارات جبران ناپذیر است؛ به نوبه خود تلاش می‌کنیم آن را جبران کنیم. از اپراتورهای تلفن همراه خواستیم زمان بسته‌های اینترنتی را به میزان قطع ارتباط تمدید کنند؛ همچنین بسته یک گیگ اینترنت هدیه نیز به همه مشترکان اعطا می‌شود و مردم می‌توانند با شمارگیری #۹۸* این بسته اینترنتی را فعال کنند.

البته اینترنت همراه به جز چند استان، هنوز برای تمامی کاربران در کشور متصل نشده است و همه اپراتورها هنوز جزئیات این بسته‌های جایگزین را کاملا منتشر نکرده‌اند، اما مقرر شده هر یک از اپراتورهای اینترنت همراه پس از اتصال اینترنت موبایل که به صورت تدریجی در حال انجام است، علاوه بر یک گیگ اینترنت هدیه‌ای که به تمام مشترکان داده می‌شود، مدت زمان بسته‌های اینترنتی کاربران را متناسب با آنچه که پیش از قطع شدن اینترنت دریافت کرده بودند، تمدید کنند.

بدین ترتیب که برای مثال اگر کاربری بسته اینترنتی یک هفته‌ای خریداری کرده و در این مدت نتوانسته از بسته خود استفاده کند، یک بسته یک‌هفته‌ای برای او تمدید خواهد شد. همچنین اگر کاربری بسته مدت‌دار یک یا چندماهه خریداری کرده، مدت زمان قطعی اینترنت پس از اتصال مجدد اینترنت موبایل، به بسته اینترنتی او اضافه خواهد شد.

پریسا طاهری

مدیر مسئول خبر روز، کارشناس مدیریت فرهنگی و دارای سابقه ی ۶ ساله در هیئت های تحریریه بیش از ۴ خبرگزاری است. فعال اجتماعی محیط زیست بوده و ترجیحاً وقت فراغت خود را در خواندن کتاب های علمی صرف می‌کند. 

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*