×
آخرین اخبار

اگر کره شمالی به سوی آمریکا شلیک کند، جنگ به سرعت تشدید خواهد شد

  • کد نوشته: 5537
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۴
  • 715 بازدید
  • وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که ایالات متحده برای سرنگون کردن هر موشک کره شمالی که به سوی این کشور یا سرزمین‌های آن شلیک شود، تلاش خواهد کرد.

    اگر کره شمالی به سوی آمریکا شلیک کند، جنگ به سرعت تشدید خواهد شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران در پنتاگون تاکید کرد: ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا هر موشک کره شمالی را که به سوی این کشور یا سرزمین های آن شلیک شود، سرنگون کند.

    وی در ادامه تصریح کرد: اگر موشک کره شمالی خاک آمریکا را هدف قرار دهد، از جمله جزیره گوام را، این یک اقدام جنگی در نظر گرفته خواهد شد.

    وزیر دفاع آمریکا افزود: اگر آنها به سوی آمریکا شلیک کنند، من این طور تصور می کنم که آمریکا را هدف قرار داده اند. اگر آنها این کار را انجام دهند، بازی آغاز می شود.

    کره شمالی هفته گذشته تهدید کرد که جزیره گوام را با موشک هدف قرار خواهد داد. در این جزیره حدود ۶ هزار نظامی آمریکایی مستقر هستند.

    رهبر کره شمالی اعلام کرده است که طرح مربوط به حمله موشکی به جزیره گوام را از ارتش دریافت کرده ولی تصمیم گیری نهایی درباره آن بستگی به اقدامات بعدی واشنگتن خواهد داشت.

    ماتیس افزود: وزارت دفاع آمریکا تنها طی چند لحظه از شلیک موشک کره شمالی آگاه خواهد شد و از این مساله مطلع می شود که آیا این موشک به سوی گوام شلیک شده است یا نه. من تصور می کنم که اگر آنها به سوی آمریکا شلیک کنند، این مساله می تواند به سرعت موجب موجب تشدید جنگ شود.

    وی اظهار داشت: جنگ مساله ای است که مربوط به رئیس جمهور یا شاید هم کنگره باشد. حداقل این است که ما از کشور در برابر هرنوع حمله ای دفاع خواهیم کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *