×
آخرین اخبار

اگر جلوی صادرات نفت ایران در خلیج فارس گرفته شود نفتی صادر نخواهد شد

  • کد نوشته: 14222
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۳
  • 523 بازدید
  • رییس جمهور ایران اعلام کرد که آمریکا بداند اگر بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

    اگر جلوی صادرات نفت ایران در خلیج فارس گرفته شود نفتی صادر نخواهد شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع مردم شاهرود، اظهار کرد: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ما ملت ایران است. امروز روزی است که برای اولین بار بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم آمریکا به پیروزی‌های کم نظیری دست یافته‌ایم.

    وی گفت: آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما بود، به دنبال تجزیه ایران و جدا کردن خوزستان  بود که ناموفق شد.

    رییس‌ جمهور با طرح این سوال که چرا امروز آمریکا از ملت ایران و ایرانی‌ها عصبانی است؟، گفت: ایران قدرتمند و غیر قابل تحمل برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و ملت ایران در مقابل آنان سر فرود نیاورد و نخواهد آورد.

    رئیس جمهور همچنین گفت: آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از فروش نفت باز می‌دارد و ایران را از تبادل تجاری با دنیا منزوی می‌کند. آمریکا اعلام کرد به دنبال دستیابی به اهدافش در منطقه بود.

    وی افزود: ملت بزرگ ما ثابت خواهد کرد که پیروز این نبرد خواهد بود. آمریکا بداند ما نفتمان را خواهیم فروخت. قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد؛ بداند اگر بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

    روحانی تصریح کرد: آمریکا می خواهد رابطه ما را با جهان تضعیف کند، اما امروز از هر زمان دیگر با کشورهای همسایه از قبیل ترکیه و عراق ، پاکستان و افغانستان، عمان، قطر، کویت، آذربایجان و ارمنستان روابط صمیمی داریم و خواهیم داشت.

    رئیس‌جمهور صبح سه‌شنبه در راستای سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرد.

    روحانی در نخستین برنامه خود در این سفر، با حضور در ورزشگاه تختی شاهرود در جمع مردم این شهرستان سخنرانی کرد.

    حضور و سخنرانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان است.

    روحانی پیش از این، ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۵ و در جریان دور نخست سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *