×
آخرین اخبار

انتقال یک کولبر به بیمارستان بخاطر سقوط از ارتفاعات مریوان

  • کد نوشته: 8459
  • ۱۳۹۶-۱۰-۱۰
  • 816 بازدید
  • بخشدار هورامان گفت: یک کولبر مریوانی در گردنه تته منطقه هورامان بدلیل سقوط از کوه بشدت مصدوم شد که برای انجام مراحل درمانی با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستانی در سنندج منتقل شد.

    انتقال یک کولبر به بیمارستان بخاطر سقوط از ارتفاعات مریوان

     به گزارش دیدگاه نیوز؛ صباح محمدی اظهار کرد: این فرد که برای کولبری (انتقال کالای مجاز) به این منطقه رفته بود در هنگام بازگشت در مکانی مشهور به گولیجه در منطقه گناوه روبروی گردنه ژالانه از کوه سقوط کرد.

    وی افزود: بعد از وقوع این حادثه، کولبرانی که همراه او بودند بلافاصله با مرکز اورژانس شهر هورامان تخت تماس گرفته و درخواست کمک فوری کردند.

    محمدی اضافه کرد: بعد از حضور نیروهای اورژانس در محل حادثه و انجام اقدامات اولیه درمانی، بدلیل شدت جراحات وارده پزشک مستقر در درمانگاه شهر هورامان از مرکز اورژانس استان درخواست اعزام بالگرد مرکز اورژانس هوایی کرد.

    وی یادآور شد: با حضور به موقع بالگرد اورژانس هوایی در شهر هورامان تخت کولبر مصدوم برای ادامه درمان به بیمارستان کوثر شهر سنندج منتقل شد.

    به گزارش ایرنا، گردنه تته در منطقه هورامان مسیر ارتباطی شهرستان سروآباد و مریوان با شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است بدلیل نزدیکی این گردنه با کشور عراق کولبری در این منطقه رواج پیدا کرده و کولبران در معبر مرزی مجاز بعد از طی کردن چند کیلومتر با پای پیاده به خاک عراق رسیده و بعد از تحویل محموله مورد نظر، اقدام به حمل آن به داخل کشورمان می کنند.

    اورامان یا هورامان نام منطقه ای با دره های پرپیچ و خم و عمیق و رودبارهای متعدد بوده و اورامان تخت از شهرهای شهرستان سروآباد استان کردستان است.

    هورامان در ایران منطقه ای در استان کردستان و کرمانشاه است و در خارج از ایران نیز بخشی از محدوده کردستان عراق در استان حلبچه را در بر می گیرد. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *