×
آخرین اخبار

شهردار خرم آباد خبر داد:
افتتاح و بهره برداری از ۵۰ پروژه تا پایان سال۹۹

  • کد نوشته: 26286
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۹
  • 466 بازدید
  • شهردار خرم آباد در آیین کلنگ زنی پل ماسور از افتتاح و به بهره برداری رساندن ۵۰ پروژه شهری تا پایان سال ۹۹ در مرکز استان خبرداد.
    افتتاح و بهره برداری از ۵۰ پروژه تا پایان سال۹۹

    به گزارش روز از لرستان،محمد شریفی مقدم اظهار کرد: اگر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله، سیل و کرونا رخ ندهد این پروژهها باافتتاح اولین آن یعنی پل بهداری در۱۵ خرداد آغاز و تاپایان سال همه آنها افتتاح و به بهره برداری می رسند.

    آیین کلنگ زنی احداث باند کندرو (رفت و برگشت) پل ماسور با حضور سید موسی خادمی استاندار، امیری معاون عمرانی استانداری، طولابی فرماندار خرم آباد، سرهنگ میراحمدی جانشین رییس پلیس استان، رییس و اعضای شورای شهر، فلاح نژاد مدیرکل امورشهری استانداری، حسن نژاد سرپرست شرکت آب منطقه ای، فتوحی مدیر شهرداری منطقه ۳، برخی مدیران عامل سازمان های تابعه و اصحاب رسانه و با اجرای افشین چگنی مدیر روابط عمومی شهرداری و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط ناصر کاکی مدیر اجراییات شهرداری آغازشد.

    در این مراسم شهردار خرم آباد درسخنانی با بیان اینکه ازسال ۹۱ تا سال ۹۷ طی ۷ سال کل اعتبارات پروژه های عمرانی شهرداری خرم آباد حدود ۷ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بوده، گفت: با توجه به سیل فروردین و اسفند ۹۸ که در خرم آباد بوقوع پیوست از محل اعتبارات پروژه های عمرانی سالهای ۹۸ و ۹۹ حدود ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری خرم آباد تعریف و قرارداد منعقد شدده که این حجم ریالی اعتبارات معادل ۱۸ برابر اعتبارات ۷ سال گذشته است.

    محمد شریفی مقدم در این مراسم با تسلیت ایام حزن انگیز شهادت امام علی(ع) و گرامیداشت روز جهانی ارتباطات، مهمترین پروژه های این ۵۰ پروژه را پل های بهداری، اناری، آیت الله کمالوند، دیوارهای ساحلی خرمرود، پل ماسور، پادگان۰۷ و… برشمرد.

    وی در خصوص پل ماسور تصریح کرد: از آنجا که پل ماسور در سیل سال گذشته و به خاطر جمع شدن آب در پشت پل به خاطر کوچک بودن دهانه های آن، سیلاب خساراتی به شهروندان تحمیل کرد لذا تصمیم گرفته شد در ابتدای ورودی شهر خرم اباد از سمت جنوب با احداث باندهای کندرو (رفت و برگشت ) دوطرف پل ماسور در فاز اول، این پل در فازدوم تخریب و پلی با ارتفاع بیشتر و دهانه های بزرگتر احداث شود تا از این پس سیلاب به آسانی از آن عبور کند.

    شهردار مرکز استان در ادامه افزود: ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از ماده ۱۰ به فاز اول این پروژه که شرکت جهاد نصر پیمانکار آن است اختصاص داده شده تا پایان شهریور افتتاح که با احداث دو پل باندهای کندرو(شمال و جنوب) پل ماسور به هم متصل و بعد از آن که زیر بار ترافیکی رفت، پل فعلی تخریب و احداث خواهد شد.

    شریفی مقدم به برآورده شان یکی از آرزوهای مردم خرم آباد که به دغدغه آنها تبدیل شده بود اشاره کرد و گفت: با رایزنی های شهرداری، شورا و استانداری با فرماندهان عالی رتبه ارتش که باید از آنها تشکر کرد توافق اولیه برای انتقال پادگان ۰۷ به خارج از شهر حاصل و نقشه در کمیسیون ماده ۵ مصوب و جهت تایید نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شده است.

    وی اظهار کرد: در نقشه پیشنهادی سهم شهرداری از قطعات مسکونی و تجاری مشخص شده و مقرر و مصوب گردید از محل فروش این قطعات خیابان انقلاب تعریض گردد و اگر اعتباری باقی ماند نسبت به تعریص خیابان حافظ نیز اقدام شود.

    شهردار خرم آباد به افتتاح فاز اول بازسازی نهر شهواء در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در جلسه ای با مدیر کل اوقاف و امور خیریه جهت تملک، زمین اوقاف توافقاتی حاصل شده تا ان شاءالله پس از تملک آن فاز دوم ساماندهی سراب شهواء به نحو مطلوب آغاز شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *