×
آخرین اخبار

از اخراج کارکنان شهرداری تا فروش برخی اراضی نظامی در بوشهر

  • کد نوشته: 29765
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۹
  • 514 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر گفت: اخیرا اخباری مبنی بر اخراج تعدادی از نیروهای شهرداری شنیده می شود که در این شرایط سخت اقتصادی تبعات اجتماعی بسیار نامناسبی دارد. کیوان هاشم زاده در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا با بیان اینکه راست گرد میدان غدیر یک پروژه […]

    از اخراج کارکنان شهرداری تا فروش برخی اراضی نظامی در بوشهر

    دیدگاه نیوز/ نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر گفت: اخیرا اخباری مبنی بر اخراج تعدادی از نیروهای شهرداری شنیده می شود که در این شرایط سخت اقتصادی تبعات اجتماعی بسیار نامناسبی دارد.

    کیوان هاشم زاده در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا با بیان اینکه راست گرد میدان غدیر یک پروژه بسیار مهم است که بسیار خوب پیش رفته و با تکمیل آن چندین هکتار زمین نیز استحصال و به تملک شهرداری در می آید و فضای بسیار خوبی جهت ایجاد یک پارک را نیز دارد که درخواست دارم با حل مشکل پیمانکاری و اجرا آن هر چه سریعتر این پروژه با سرعت بیشتری به انجام برسد.

    وی بیان کرد: آسفالت کوچه و معابر یکی از دغدغه ها و مطالبات مهم اعضای شورا و شهروندان بود، از این رو در بودجه سال جاری شهرداری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان جهت آسفالت کوچه و معابر اختصاص دادیم با توجه به اینکه مقرر بود استارت این پروژه زده شود از شهردار درخواست دارم با اولویت این کار در دستور قرار گیرد و شاهد شروع آسفالت کوچه و معابر باشیم.

    این عضو شورای شهر بوشهر تصریح کرد: دو خیابان اصلی شهر بوشهر از میدان آزادی تا میدان حر و از تامین اجتماعی تا سرتل وضعیت آسفالت بسیار نامناسبی دارند که درخواست دارم روکش آسفالت این دو نقطه نیز  با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

    نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر عنوان کرد: در بودجه سال ۹۹ شهرداری پروژه های عمرانی متعددی تعریف شده که انتظار داریم هر چه سریعتر مناقصه این پروژه ها انجام و عملیات عمرانی آنها آغاز شود.

    هاشم زاده تاکید کرد: اخیرا اخباری از اخراج تعدادی از نیروهای شهرداری شنیده می شود که در این شرایط سخت اقتصادی تبعات اجتماعی بسیار نامناسبی دارد، از آقای خورشیدیان، سرپرست شهرداری بوشهر درخواست دارم با مذاکره با دستگاه های ذیربط این موضوع را هر چه سریعتر حل نماید تا شاهد رفع دغدغه خاطر نیروهای شهرداری باشیم.

    دولابی: آزادسازی اراضی نظامی می تواند تهدیدی برای شهر باشد

    رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر بوشهر تاکید کرد: شهروندان از خرید زمین های با کاربری نظامی خوداری کنند.

    پویا دولابی اظهار کرد: آزادسازی اراضی نظامی علاوه بر اینکه می تواند فرصت خوبی برای توسعه شهر  باشد اما در صورت برخورد بد می تواند تهدیدی برای شهر باشد.

    وی عنوان کرد: اخیراً تماس هایی از سوی شهروندان مبنی بر فروش برخی از اراضی نظامی داشتیم‌، در حالی که هیچ مرجعی تا کنون به شهرداری یا کمیسیون ماده ۵ برای تغییر کاربری یا تفکیک نشده و مشخص نیست مساحت، قطعه بندی و وضعیت تراکم زمین ها، مقدار فضای سبز چطور است.

    این عضو شورای شهر ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم تا مشخص شدن وضعیت این زمین ها و سند دار شدن آنها از خرید این اراضی خودداری کنند زیرا ممکن است با  مشکلات زیادی مواجه شوند.

    برزگرزاده: وضعیت فانوس دریایی و اسکله رافائل مشخص شود

    عضو شورای شهر بوشهر خواستار مشخص شدن وضعیت دو پروژه فانوس دریایی و اسکله رافائل شد.

    عبدالخالق برزگرزاده در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا با بیان اینکه پروژه فانوس دریایی مدت هاست تعطیل شده و سازه آن در حال تخریب است، افزود: همچنین پروژه اسکله تفریحی رافائل نیز سالها بلاتکلیف مانده در حالی که اینها سرمایه شهر بوده و با پول مردم احداث شده است، درخواست دارم هر چه سریعتر وضعیت این دو پروژه در نوار ساحلی شهر بوشهر که چهره نامناسبی نیز به ساحل داده تعیین تکلیف شود.

    وی ادامه داد: از شهردار محترم درخواست داریم که این دو پروژه عمرانی شاخص شهری در دستور کار قرار دهند و عملیات اجرایی آنها را آغاز کنند.

    برزگرزاده با انتقاد از ارسال لوایح تمدید قرارداد شهرداری در دقیقه نود که عملا شورا را در کار انجام شده قرار می دهد، گفت: درخواست دارم لیستی از تمام قراردادهای شهرداری تهیه و به شورا ارسال شود و سه ماه مانده به پایان هر قرارداد فرآیند تمدید آنها انجام شود.

    وی افزود: از شهردار انتظار داریم نظارت بیشتری بر وضعیت قراردادها در شهرداری داشته باشد، به طور مثال ما با تمدید قرارداد یک رستوران در ساحل مخالف کرده و خواستار انجام مزایده شدیم اما بعد از گذشت چندین ماه هیچ اقدامی نشده و رستوران بدون قرارداد به فعالیت مشغول است یا میدان میوه و تره بار با وجود هزینه میلیاردی جهت بازسازی آن قرار بود به میدان مرکزی تبدیل شود که متاسفانه عملیاتی نشد اما شاهد هستیم تعدادی از غرفه ها به عنوان خوابگاه  استفاده می شود که مبلغ قرارداد آن از اجاره یک مسکن در شهر نیز کمتر است. درخواست دارم قرارداد غرفه ها پیگیری شود زیرا نباید در حق شهر اجحافی صورت گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *