×
آخرین اخبار

احتمال جریمه افراد بدون ماسک از ۱۵ تیرماه

  • کد نوشته: 29771
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۹
  • 481 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ با توجه به آمار ۲۴ ساعت گذشته کرونا در ایران به نظر می رسد باید تدابیر بهداشتی و پزشکی ویژه تری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور معین شود. طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ، استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و […]

    احتمال جریمه افراد بدون ماسک از ۱۵ تیرماه

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ با توجه به آمار ۲۴ ساعت گذشته کرونا در ایران به نظر می رسد باید تدابیر بهداشتی و پزشکی ویژه تری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور معین شود.

    طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ، استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استانهای ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند..

    جریمه برای بدون ماسک ها
    دکتر مسعود مردانی ، عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا در مورد اینکه در چنین شرایط قرمز کرونایی آیا لازم نیست که دوباره کشور به قرنطینه سطح سه بازگردد چنین گفت: ورود افراد از ۱۵ تیرماه در مجامع عمومی بدون ماسک اکیدا ممنوع است. احتمالا برای افراد بدون ماسک از روز ۱۵ تیرماه جریمه صادر خواهد شد .

    ورود به مازندران با خودرو غیربومی ، ممنوع
    وی در ادامه با اشاره به دستوری که برای تمامی استان ها صادر شده است بیان داشت : طبق دستور، هر استانی با توجه به وضعیت زرد، سفید و قرمز کرونایی منطقه خود، باید قوانین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند. به طور مثال ، استان مازندران تجربه کرده است که مسافران موجب افزایش آمار کرونا و گستردگی آن در استان می شوند ، می تواند تعیین کند که به جز پلاک مازندران ، اجازه ورود به این استان را ندارند. تعیین این مقررات کاملا به حق و صحیح است زیرا طبق آخرین نتایج مشخص شده است که ۶۰ درصد مبتلایان جدید ، سابقه مسافران در دوره کرونایی را داشته اند. مسافرت های غیرضروری ممنوع است.

    مردم رعایت نکنند شرایط ، قرنطینه سطح سه بازمی گردد
    دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه هر استانی طبق شرایط استانی خود مقررات مبارزه با کرونا را تعیین و اجرا کند می تواند در کنترل این ویروس بسیار موثر باشد ادامه داد: امیدواریم مردم دراین مقطع زمانی که دوباره شرایط بسیاری از نقاط کشور به وضعیت قرمز کرونایی برگشته است ، همکاری لازم را انجام دهند زیرا اگر همکاری مردم همراه نباشد ، ستاد ملی مبارزه با کرونا مجبور است کشور را به وضعیت عید و قرنطینه سطح سه بازگرداند.

    روش کنترل کرونا در چک و ایتالیا
    عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا در خصوص اینکه آیا تنها با ماسک زدن مردم می توان کرونا را در کشور کنترل کرد یا خیر چنین توضیح داد: بله . به طور مثال در جمهوری چک با شیوع کرونا همه مردم استفاده ازماسک را جدی گرفته و هیچ فردی بدون ماسک در خیابان و خارج از خانه دیده نشد ، همین روش باعث کنترل کامل کرونا در آن کشور شد و این ویروس در چک مهار شد.

    کشور دیگری مثل ایتالیا ، ماسک زدن را اجباری نکرد و مردم آن کشور نیز چندان استفاده از ماسک را جدی نگرفتند و در نهایت شاهد بحران کرونا در ایتالیا بودیم. با ماسک می توان کرونا را کاملا کنترل کرد.

    سه دستور پزشکی برای مردم
    وی در پایان از مردم خواست جدا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و دست خود را مداوم با آب و صابون بشویند. این سه کار می تواند کرونا را از آنها دور نگهدارد و در مهار این ویروس در کشور نقش بسزایی داشته باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *