×
آخرین اخبار

آقای ماکنعلی فرافکنی نکنید/ شورای شهر باید پاسخگو باشد نه شهردار

  • کد نوشته: 27381
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۲
  • 921 بازدید
  • ‌معیار و شاخص‌های شورای دوره چهارم از بدو آغاز کار خود برای انتخاب مدیران شهری چه بوده است؟ تجریه، تخصص، رزومه قوی، تعهد یا رابطه‌گرایی و رانت؟ واقعا بر چه اساسی شهرداران مرکز استان را انتخاب می‌کنید؟
    آقای ماکنعلی فرافکنی نکنید/ شورای شهر باید پاسخگو باشد نه شهردار

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از لرستان، مهدی زکی پور/ برکسی پوشیده نیست شورای دوره پنجم ضعیف‌ترین شورای ادوار در مرکز استان بوده است، دیروز در کانال اطلاع‌رسانی شورای شهر خرم‌آباد خواندم که گفته بودید شورا هیچ تعهدی در قبال عملکرد مدیران شهری ندارد و پاسخگوی عملکرد آن‌‌ها نیست! آیا واقعا اینگونه است؟ پس چه کسی شهردار مرکز استان را انتخاب می‌کند و چه کسی با اعمال فشار، مدیران مناطق و سازمان های شهرداری را به شهردار خرم اباد تحمیل می‌کند؟ آیا غیر از این است که شما و دیگر اعضای شورا اینکار را می‌کنید؟
    چرا فرافکنی می‌کنید و یکی به نعل و یکی به میخ می‌کوبید؟
    آقای ماکنعلی؛ وظیفه شورا در قبال عملکرد شهرداری چیست؟ آیا جز نظارت است؟ آیا جز شفاف‌سازی است؟
    رنگ عوض کردن و تغییر مواضع شما، بارها و بارها به اصحاب رسانه و مردم شریف خرم‌آباد که شما را به عنوان نماینده خود در پارلمان شهری انتخاب کرده‌اند ثابت شده است.
    چند روز قبل از دستگیری شهردار سابق در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان که در جلسه ای که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، شما از وحید رشیدی تمام قد حمایت کردید اما چند روز پس از دستگیری وی، در سالن جلسات شهرداری خرم‌آباد طوری وانمود کردید که ایشان دست‌پاک نبوده و شورا شرمنده مردم شریف خرم‌آباد است. پس اینجا وظیفه شورا چه بوده است؟ همراهی شهردار تا روزی که دستگیر می‌شود؟
    در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری، با قیافه‌ای حق به جانب و رضایتمندانه از انتخاب رضا بردبار به عنوان سرپرست شهرداری خرم‌آباد، ایشان را نیرویی توانمند، متخصص، دست‌پاک و دایره‌المعارف شهرداری معرفی کردید و گفتید با تمام توان از ایشان حمایت می‌کنیم زیرا وی با اتفاق نظر همه‌ی اعضای شورا انتخاب شده است. پس چرا بدون اطلاع قبلی رضا بردبار که دایره‌المعارف شهرداری بود را کله‌پا کردید؟ شنیده‌ها حکایت از آن داشت که رضا بردبار زیر بار سهم‌خواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌های اعضای شورا نرفته است و شما هم او را بدون اطلاع قبلی کنار گذاشتید و محمد‌شریفی‌مقدم را جایگزین وی کردید.
    تعریف و تمجید‌های اعضای شورا از شهردار فعلی را به یاد دارم، که زین پس شاهد شهرداری پویا با عملکردی موفق باشید و امروز نیز شما باز هم گلایه‌مندید. چرا؟
    چرا شورا در انتخاب شهرداران ثبات فکری و مدیریتی ندارد؟ مگر غیر از این است که شهرداران را خود شما انتخاب می‌کنید؟ چرا در لحظه انتخاب آن‌ها متخصص و کارآمدترین هستند اما پس از گذشت چندماه گلایه‌های برخی اعضای شورا آغاز می‌شود؟ اگر موفقیت شهرداران مرکز استان را می‌خواهید چرا اجازه نمی‌دهید مدیران مناطق و سازمانها را خودشان انتخاب کنند و آن‌ها را به شهردار تحمیل می‌کنید؟
    چرا اعضای شورا در واگذاری پروژه‌ها و طرح‌های شهری دخالت می‌کنند؟ از حقوق معوقه نیروهای شهرداری دم می‌زنید که امروزه شهرداری‌ها توان پرداخت آن را ندارند، آیا غیر از این است که از آغاز کار شوراها در خرم‌آباد تا به امروز صدها نفر را به بدنه نحیف و کم‌درآمد شهرداری تحمیل کرده‌اید که امروزه پرداخت حقوق آن‌ها به معضلی برای این سازمان خدماتی تبدیل شده است؟
    آقای ماکنعلی در شورا به دنبال چه هستید؟ وقتی که یک راننده را با اعمال فشار بر شهردار به عنوان مدیرعامل سازمان فضای سبز منصوب می‌کنید شما باید پاسخگوی تمام کم و کاستی‌ها باشید نه شهردار.
    لطفاً فرافکنی نکنید و شفاف‌سازی کنید، نقش شما و دیگر اعضای شورا در توسعه و عمران شهری خرم‌آباد چیست؟

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *